Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Hva har dere egentli kjøpt inn av utsyr og klær til babyen? Tror det er på tide at jeg kommer igang med innkjøpene... Har 50 dager igjen til termin, og har verken seng, vogn, bilstol eller noe særlig med klær. Alt jeg har er tre bodyer i str 56, en genser i str 50, en strømpebukse, dyne og ett sengesett og et par hjelmluer i str 50. Alle buksene jeg har fått el kjøpt er i str 62, så er jo en stund til jeg får brukt de også...

Hva trenger jeg? Og er det noe jeg absolutt må skaffe meg til meg selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Vogn begynner å haste litt dersom du skal ha en som skal bestilles.

Bilstol får du nok de fleste steder på dagen dersom du velger en modell de har inne.

Har du vogn trenger du jo egentlig ikke seng dersom det er bag i vognen :)

Vi mangler også masse, men har alle de "store" tingene på plass. Har kjøpt litt underveis mens det har vært på salg.

Skrevet

Mye av dette er sikkert slikt som man ikke trenger, men dette er det vi har saa langt. Du faar vurdere hva som er noedvendig og hva som ikke er det.

-vogn

-sengesett/dyne til vogna

-babyhuske

-babygym

-babycall

-manuell brystpumpe

-ammepute

-krem til brystvorter

-ammeinnlegg

-5 flasker

-smokker

-sterilisator

-barneseng

-stellematte paa kommode

-bleieutstyr (skal bruke toeybleier, saa ramser ikke opp alt)

-stelleutstyr (babyolje og shampoo, salve, bommulsdotter)

-kluter--baade til bading og stell

-et sted aa ha skitne bleier/kluter (pose, dunk, osv)

-noen faa leker

-bilsete (laaner vi)

-vugge (laaner vi)

-hodestoette til bilsete

-lette babytepper/helsetepper

-sove-sekker (vi kommer ikke til aa bruke dyne i senga)

-foerstehjelpssaker, neseaspirator, fingernegl-klipper, rompetermometer

-babyhaandkler

-badebalje

-gulpekluter

-tisselaken til seng, vogn, vugge

Av klaer har vi en god del i str 56, men ikke noe i str 50. Ser det an til etter at han blir foedt. Ellers har vi faatt veldig mye i str 62 og stoerrelsen over.

Som du ser er det langt ifra alt dette man egentlig trenger. Veldig mye av det har vi faatt i gaver, og er egentlig slikt som man godt kan klare seg uten. Men du kan jo se over og finne ut av hva som er helt noedvendig. Som hun over sa ville jeg foerst og fremst satset paa vogn--det begynner aa haste.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Så heldig dere er som har fått så mange gaver NewYorkMum. Vi vet det er to strikkede ulltepper på gang og så har mamma kjøpt to helt nøytrale bodyer... resten er arveklær og arveleker.. og så har vi kjøpt litt selv da :)

Skrevet

En del av det har vi kjoept selv og, da...ikke alt er gaver :-). Grunnen til at vi har saapass mye saa tidlig er at vi hadde anledning til aa kjoepe en del av det i USA--hvor prisene er lavere enn her. Og da maa man jo bare slaa til naar man kan. Det viktigste naar det gjelder utstyr er vel at man har det man trenger med en gang--til soving, bading, spising og stell. Det andre kan vente til man ser hva man faar behov for.

Glemte aa nevne sengetoey--det er viktig aa ha fra starten, uansett hvor babyen skal sove. Sikkert annet jeg har glemt ogsaa.

Koselig med strikkede ulltepper..de er sikkert kjempegode aa ha. Og det pleier vel aa komme en del etter at babyen blir foedt. :-)

Skrevet

Vi har kjøpt og fått litt etterhvert...her er d vi har i allefall...tror ikke vi mangler noe :)

Vogn

Grindseng(brukt, men kjøpt ny madrass)

Sengebeskytter

Stellematte

Bilsete

div babytepper/helsetepper

Bleiebøtte ( da vi bor i borettslag m n søppelstasjon et stykke unna leiligheten, da blir d litt stress å gå ut m luktende bæsjebleier hver gang...)

Badebalje

Myke håndklær

gulpekluter (gaskluter)

vaskekluter

Stellekrem

Babyolje/bad

Noen få plagg i str 50, bl.a. hentedrakt og noen bodyer

Ellers endel klær i str 56 og 62 (mesteparten av dette har vi fått...)

Litt klær i større størrelser...

Sengetøy (ikke kjøpt noe nytt, alt er sånt jeg brukte da jeg var liten)

Sengetøy til vognen/vugge (hvis vi er så heldige å få låne vugge...)

Tisselaken

Dyne til seng og vogn

D vi finner ut at vi mangler får vi kjøpe etterhvert tenker jeg...

Ellers har jeg kjøpt:

Ammeinnlegg til meg

Brystvortekrem til meg

Truser til meg (bruker string til vanlig, men d er jo ikke så greit når man må bruke bind...)

Skrevet

Kom paa en annen ting som jeg vil tro er greit aa ha: baeresjal eller baereutstyr som kan brukes fra foedsel. (Babybjorn skal man visst ikke baere mye i naar babyen er helt nyfoedt, og man boer ogsaa unngaa baering i den i lange perioder--men det finnes mange andre slags baeredingser.) Selv har vi en MeiTai--kan trygt baere babyen paa magen i den fra nyfoedt.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Babybjørn el.l skal man ikke bruke før babyen kan sitte for de sitter i babybjørnen. Bæresjal kan man hvertfall bruke hele døgnet om man vil for det får ikke babyen noen belastning på hofter og rygg. MejTai er sikkert det samme for da bæres vel den lille også med knærne bøyd oppover ;)

Skrevet

Ja, Mei Tai kan brukes fra nyfoedt. De fleste baerer vel da i froskestilling, og det skal gaa helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...