Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forhistorie, siden natt til torsdag har lille fjasen min vært utilpass. torsdag sutret han litt igjennom dagne og hylskrek i en time før jeg fikk lagt han, på fredag survet han hele dagen, samt feber på ettermiddagen. Han skrekk fra 19.00 før han endelig sovnet for så å våkne opp igjen mange, mange ganger med hylskriking. Ga ferbernedsetende, men det så ikke ut til å virke nevneverdig.

Siste febernedsettende han fikk for natten var klokken 0530, målte tempen klokken 830 og den var fortsatt 38 grader.

Han har masse luft i magen, grønn diare avføring, har liten matlyst, gulper opp igjen endel, sikler som en gud, tar seg til øret ( kanskje fordi han er trøtt)

Iallefall så var vi hos legen i dag og hun sa at han var litt rød i øret så det var mest sannsynligvis ørebetennelse, men jeg er ikke så sikker på at jeg er enig..

Jeg kan klemme han foran øret uten at hyler og dessuten så hyler han så mye at det burde ha vært en skikkelig betennelse ( etter lydnivået og ant survetimer) Synes også det er merkelig at febernedsetende/ smertestillende ikke demper smerten såpass at han får sove.

Er litt i tvil om jeg skal få en ny evaluering av han eller om jeg skal stole på legen min.. Har tenkt til å vente til i morgen for å se etter om antibitikaen ( ja hun ga det ved ørebet) og de andre medisinene virker, men er litt redd for at det er noe litt mer alvorlig bak det og at det evt kan være farlig å vente til i morgen.

Har gitt han en dose medisiner klokken 1030 og det har ikke hjulpet, han har fortsatt skreket seg til søvn igjen ( ja jeg bysser og luller, men det hjelper ikke)

Vil gjerne ha hjelp, tips, deres meninger om dette?

Hva bør jeg gjøre? ( jada, skal varme opp olje og få i han saltvann etterpå... )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skal stole på legen din litt mer jeg... Diare og og liten matlyst kommer jo gjerne som en konsekvens av feber og infeksjon i kroppen. Mener du at det var galt av legen din å gi antibiotika da? Snuppa mi hadde ørebetennelse i mer eller mindre 6 uker før hun fikk antibiotika, og da hadde den utviklet seg mega i det ene øret! Det verste var at dn første kuten kun hkalp litt, men så blusset det opp igjen med en gang -og hun måtte igjennom enda en kur før hun ble helt frisk..

Gi det en sjangs!! -og lykke til!

Skrevet

Sorry for alle skrivefeilene!!

Skrevet

Hei,

Du nevner ingen alder, men uansett...

Dersom det er ørebetennelse, pleier paracet å hjelpe på smertetoppene(nå snakker jeg fra mine erfaringer). Viktig at han ikke ligger flatt, da smertene øker når de ligger. Skulle det være ørebetennelse, vil smertene gi seg hvis/når det sprekker. Skulle det sprekke er det fint å benytte kamille te for å drive ut verk. Dypp bomull i teen, klem ut så det ikke renner og sett hvis mulig bomullen inn i øret.

Kan hjelpe å blåse forsiktig inn i det antatt vonde øret.

Jeg ville vel selv tatt en tur til legevakta, avhengig av alder, dersom han ikke roer seg.

Lykke til!

Skrevet

han er tre og en halv mnd.

Han hylskriker så si hele tiden, litt pga vondt og litt fordi han er såååååååååååååååå sliten. han har jo nesten ikke sovet siden onsdag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...