Gå til innhold

En dårlig mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det snakkes en del om dårlige mødre her inne og folk blir beskyldt i øst og vest for å være det. Etter å ha lest en kronikk i Aftenposten i dag har jeg i hvert fall kommet fram til ett tilfelle hvor jeg synes utrykket passer.

Det er en fortvilet far som har skrevet inn, fordi moren til barnet hans nekter han å se barnet, selv om de har vært i retten og fått delt omsorg. Han har prøvd alt; barnevernet, mekling, politi, advokat, men ingenting nytter. Han får ikke se barnet og moren kan holde på som hun vil, uten at noen griper inn. Moren holder altså barnet som gissel fordi hun er forbannet på faren. Forbannet kan vi alle være og vi får riktignok presentert kun én side av saken. Uansett hva som har skjedd mellom de voksne, så må man etter beste evne holde barna utenfor, ikke bruke dem som brikker i et spill. De som gjør slik denne moren gjør synes jeg fortjener stempelet dårlig mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nja, nå er det som regel flere grunner enn det som oppgis fra en part og hva vet vel vi om faren? Men er det som han sier er det vel ganske bra stempla.

Skrevet

Joda, som jeg sier, vi får bare en side av saken, men det kan ikke og må ikke være sånn at det er mulig å bruke unndratt samvær med barna for å såre den andre part i et forhold. Det går til syvende og sist ut over barna og de har ikke gjort noe som helst galt.

Skrevet

Det kan jo faktisk være at faren ikke er til å stole på,at han slår eller misbruker barna.Man skal ikke dømme før man har hørt fra alle parter.Men jeg er enig i at man ikke skal bruke barna mot den andre parten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...