peanut:) Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Synes alle snakker om den berømte slimproppen som går både en og to ganger... og vannet som går på de utroligste plasser;) Er dette noe alle opplever før fødsel eller? Eller er det mulig å gå i fødsel uten å miste både vann og slimpropp??? Sikkert domt spørsmål, men ingen som har fortalt meg noe om det og siden jeg ikke har følt meg fødeklar så har jeg heller ikke spurt noen om det...hmm...
Lita1 Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Hei! Venter nå nr 4 og slimproppen min har aldri gått før fødselen har vært i gang.Når vannet har gått har det tatt max 25 min før babyene har vært ute,så jeg er et bevis på at dette faktisk kan skje/ikke skje:) Har stusset selv på alt dette maset om denne slimproppen.Ja,ja....godt ikke JEG har ventet på DEN:)haha
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Forrige fødsel startet hos meg med rier. Samtidig gikk slimproppen. Vannet gikk ikke før langt ut i forløpet. Mange opplever nok at det bare skjer plutselig uten sælig tegn i forveien
MathildeC Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Paa svangerskapskurset vaart sa de ogsaa at mange aldri merket at slimproppen gikk, den kan nemlig gaa saa gradvis at du aldri ser det. Saa ikke vent paa den :-) Vannet kan ogsaa gaa eller ikke gaa, paa noen gaar det ikke i det hele tatt og det "buler ut" foran barnet naar det blir foedt, og da tror jeg det blir tatt i det oeyeblikket. Saa vidt jeg har laert paa kurset / i boekene er det faktisk gunstig om vannet ikke gaar foer senere under foedselen, da det er lettere for barnet aa bevege seg nedover naar det er litt vann igjen.
kaur *har født!* Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Jeg er i mitt 4. svangerskap og slimproppen har gått før en fødsel. Vannet har aldri gått før jeg har vært på føden. En gang av seg selv, men de andre gangene ble vannet tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå