Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Når er det egentlig at barna får masse glede av å leke med andre barn? Er barnet mest opptatt av å utvikle sine ferdigheter (motorikk) de to første årene? Har ett inntrykk av at barna leker best alene de første årene..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Jeg har fra gullgutten var bare 6 uker(da begynte vi på babysang) sett at han setter pris på å være sammen med andre babyer.Ikke det at de leker så veldig sammen,men det å se andre babyer,det er kjekt. Nå som han åler seg fremover,er det kjekt å åle seg sammen med dem og ta etter dem og slike ting.Han liker også når vi setter oss ned og leker med ham,så at de liker å leke best alene de første årene,har jeg ikke noe tro på.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Jenten min begynte i barnehagen som ettåring og helt fra begynnelsen opplevde vi at hun satte pris på de ande barna. Når vi kommer om morgenen går hun bort til vennene sine og babler og hilser på dem. Det er tydelig at de setter pris på hverandre. Har sett at det er veldig stor forskjell på 1-2 åringene, men de fleste respondere på kontakten fra de som er veldig utadvende, selv om de er under 2 år.
Gravenstein Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Snuppa mi har et jevnaldrende søskenbarn og disse to har møttes jevnlig. Helt fra baby av er det tydelig at de setter pris på hverandre og trives i hverandres selskap. De leker nå godt sammen, det har de gjort siden de var 18 mnd, før det lekte de ved siden av hverandre med hver sine ting.Også minstemann på 7 mnd har stor glede av oppmerksomheten han får fra disse to tøttene - og det er ingen andre som kan få ham til å le så godt som søsteren :-)
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 "Etter boka" så har vel barn glede av hverandre fra de er bittesmå, men de leker mest alene fram til de er 2-3 år. Parallell-lek, altså ved siden av hverandre, med hver sine leker. Hvor vidt dette er riktig kan jo diskuteres, og alle barn er jo så forskjellige.... =)
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Jeg husker i hvertfall at mellomste virkelig begynte å fatte interesse for storebroren (som er 2 år eldre) da han var ca 3-4 mnd, sprellet ekstra ivrig når broren lekte i nærheten av ham og gadd å prate med ham. Tror babyer har glede av å observere andre barn helt fra de begynner å få et bevist forhold til omgivelsene sine jeg og jo eldre de blir jo mer og mer "lek" blir det jo også. Smårollinger er veldig glade i å observere lek og leke ved siden av andre barn og gjerne gjøre samme tingen som andre barn mer enn direkte samlek og rollelek. Er først siste halvåret 2,5 åringen virkelig er begynt å rolleleke sammen med broren sin (altså lager til stemmen, later som han snakker for lekene sine, leker den samme leken/settingen som et annet barn), men de har jo lekt sammen før det også på andre måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå