Gå til innhold

Typisk nordlendinger å ha mellomnavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett inntrykk av at "alle" fra nord norge har mellomnavn. På seg selv og/ eller babyene.

Så dere, hvem har dobbeltnavn og hvem har ikke?

Jeg har det selv og er nordlending,sønnen min har kun ett navn og det holder i massevis.

Mellomnavnet ble kun brukt av min mor da hun var sint på meg av en eller annen grunn .. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsom tanke...

Vi er fra sørlandet, og verken jeg, pappa eller Hedda har mellomnavn.

Skrevet

verken jeg eller babyen har mellom navn, og ingen av søskene mine heller

Skrevet

jeg er fra vestlandet og her et to fornavn veldig vanlig :o) har selv og mannen min har, men ingen av barna mine.....

Skrevet

Ja, det syns jeg kanskje er typisk for noen. Min bestefar er nordlending og heter Tore Johan Kåre :)

Skrevet

Vi er fra Finnmark og har mellomnavn hele gjengen. Pappa'n har bindestrek mellom og bruker begge navna, mens jeg og barna mest bruker første fornavn til vanlig. Trives med det!

Skrevet

Vet ikke om det er typisk nordnorsk å ha mellomnavn. Men har intrykk av at det er typisk nordnorsk å ha RARE navn. Kan nevne Bob-Kenny, Per-Ole, Hans-Even og Svein-Johnny (dette var bindestreknavn da, men uansett). :P

I min familie har ingen mellomnavn, kjenner ikke så mange som har det heller. Jeg er fra nn.

Skrevet

Haha,har aldri hørt om di navna du nevner,mam,og jeg har bodd i nord norge over 20 år!! hehe..

Skrevet

Tenker du ikke bor på bygda.? ;O)

Skrevet

Jeg er bergenser og har ett navn, to av barna våres har også bare ett nanv, men min mann (også bergenser) og ene sønn har mellomnavn.

Skrevet

hehe.. de rare navna fra finmark, er mest innlands same navn.. de setter de mest utrolig navnene sammen.. navn som overhode ikke passer sammen.. som mari ellen.. og slikt.. men det er 99% folk med samisk bakgrunn.. vi andre finner "normale" navn.. (håper ikke jeg støter noen nå...)

Skrevet

Jeg har ikke mellomnavn. Det har heller ikke broren min. Jeg kjenner noen som har mellomnavn, men flere som ikke har det. Men det er likt fordelt på de jeg kjenner fra nn og de jeg kjenner fra andre landsdeler. Så tror ikke det er typisk nn. Er fra Nordland.

Skrevet

Jeg har ikke mellomnavn, det har heller ikke mine tre søsken, mine foreldre og mine barn.

Jeg er fra midt-troms. Det sagt, så vet jeg om en del rare navnekombinasjoner i Nord-Norge, så det kan godt være at det er typisk. Vet om et par Per-Oler jeg da, Hans Hugo er jo også en slager. Blir fort bare omtalt som Han Hugo :-D

Skrevet

Er fra Østlandet, ingen av oss har mellomnavn. Men når du nevner det har begge mine søskenbarn fra Nordnorge mellomnavn;)

Skrevet

hehe, ja tror det er veldig typisk. Har ikke mellomnavn selv da, og ikke babyen heller.men når jeg flyttet til en stundentby en annen plass i nord-norge, kommenterte alle at alle de her fra hadde dobbeltnavn, og det stemte ganske så godt, uten om meg da.

Skrevet

thihihi, og hans-hugo forresten.. synes det er så stygt at det er stilig. Kan nevne noen litt pussige sammensetninger på folk jeg kjenner. John-alf, Gudrun Rigmor, Håvard Arne +++ husker ikke flere i slengen =)

Skrevet

Både jeg og mannen er østlendinger og har dobbeltnavn. Embla har også, men bare på papiret, siden hun har fått mitt etternavn som mellomnavn... Så hun har egentlig to etternavn, slik vi ser det... Folkereg er bare litt uenige:p

Skrevet

Jeg bor i oslo og er hekta på dobbelnavn... hehe.

Vi har det hele familien på begge sider av alle sammen :) Så barna mine har det også... Men, det som er felles for alle sammen ( fra barn til oldeforeldre) er at vi alle bare bruker ett av navnene....

Skrevet

djoolia,

fantastiske navnekombinasjoner! Jeg ler så jeg hikster her... ;-)

Skrevet

Sambo har to navn, jeg har tre og snuppa fire - til sammen asså. Stakkars Anna, kommer ikke til å lære hele navnet sitt før hun er konfirmant. Barnemishandling ?!?!? =) =)

Skrevet

hehe...må le litt nå...ser over her navnet hans-hugo...si det litt fort så høres det ut som man sier noe annet (med dialekt selfølgelig): han sug ho. Barnslig jeg? nei...langt der i fra :-D

Skrevet

Jeg er svensk og da jeg flyttet til Nord-norge må jeg innrømme at jeg reagerte på noen av navnene jeg hørte ja! Noen eksempel er Jim Torry, Svein Harald, Jim Hugo, Kurt Kåre.... Forferdelige navn, hehe... Men hverken kjæresten min eller noen i familien hans har dobbeltnavn.

Skrevet

Ingen her i familien har dobbeltnavn. Trøndere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...