ElleMelleMini Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Er det sånn at EL ALLTID er 14 dager før mensen? Selv for de som ikke har kommet inn i normal syklus ennå også? Jeg er veldig fersk på dette her, og er inne i vår 2 pp. og jeg tror EL var i forrige uke, mellom onsdag og fredag. Er veldig spent på å ta en test....Men det kan jeg vel da ikke gjøre før neste helg. Blir gal av å vente...2 uker er så lang tid. Men hvis den ikke sitter nå, skal jeg kjøpe EL-test så jeg vet når jeg har EL. Skulle helst vært gravid i går jeg... ;o)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Det er ikke alltid sånn at EL er 14 dager før mensen. Det varierer fra person til person, men sjelden mer enn en dag fra syklus til syklus. Man sier at normalt har man el 12- 14 dager før mensen, men den kan være alt fra 10- 16 dager. Noen har enda kortere til og med. Den bør ikke være mindre enn ti dager, for da kan egget få problemer med å feste seg. Du kan lese mer om dette på pernille, om Lutealfasen. Hilsen enda en veldig fersk, men du verden hva man lærer her inne! håper det klaffer for deg!
ElleMelleMini Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2007 Ok, da bør det være greit å teste seg til fredag da? Tror ikke jeg har noen tegn ennå....så spørs om ikke vi får satse på neste periode....søren og.....blir gal av dette.....håpløst å være så utålmodig altså... men takk for svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå