dumme mamma Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Jeg skulle egentlig begynne å jobbe igjen etter pemisjonen i dag. I samme bedrift som jeg har jobbet i 4 år. Men da jeg våknet i dag hadde jeg så vondt i hodet at jeg hadde ikke sjans til å dra på jobb og stå i telefonen hele dagen. Det skar som kniver bare jeg snur på hodet. Har jeg rett på sykepenger? Vet at jeg ikke kan spørre sjefen. Hun vet det ikke, og sier uansett nei...
dumme mamma Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2007 ingen som kan svare meg på dette?
* 5 om dagen * Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 når permisjonstiden din er ute, så gjelder vel vanlige regler?? 3 dagers, også sykmelding?? ( om det er så ille ) søke litt på trygdekontoret...står sikkert noe der...
Solitude Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Har du vært i fødselspermisjon og så kommet tilbake i dag ? Altså vært ansatt der hele tiden. Så mener jeg at du har krav på sykepenger, mener at du kan bruke egenmeldingen din. Men bare sånn for sikkerhetens skyld så kan du ringe NAV på mandag. Men kan ikke skjønne hvorfor du IKKE skal ha krav på det.
dumme mamma Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2007 Nei, det var det jeg trodde. Men får sjekke med NAV så slipper jeg å krangle med sjefen...
RosaPåBall Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Ettersom du ikke har gjenopptatt arbeid etter permisjon så er det ingen arbeidsgiverperiode og arbeidsgiveren din skal ikke betale deg sykepenger. Dersom sykeraværet er legemeldt ( dvs du må få sykmelding) så har du rett på sykepenger fra første dag direkte fra NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå