Gå til innhold

Hvor lenge er de små slappe av gulsotten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla hadde gulsott og var utrolig slapp..

Nå ser hudfargen mye bedre ut, (hun er fortsatt bittelitt gul i øyet ut mot sidene og en anelse mer gyllen i huden enn andre små på den alderen).

Men.. hun sover fortsatt usedvanlig mye..

Hun spiser nok akkurat litt i underkant av hva hun skal.

Hun glimter litt på øynene og er helt våken en liten stund et par ganger om dagen. De små periodene er hun veldig aktiv, bruker armer og bein og "prater" og jeg får øyekontakt og hun følger ting med øynene osv.. Men det varer ikke lenge så sover hun igjen.

Hun orker ikke spise lenge av gangen heller, så vi må vekke henne.

(Hun slokner med en gang ved puppen så jeg pumper og gir henne med flaske også så hun får i seg litt).

Hvor lenge pleier de å være slappe og sove såå mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt*

Skrevet

Hørtes lenge ut. Midterste min hadde gulsott, kan ikke huske at han var slapp så lenge. Jeg vikke tatt en telefon til helsestasjonen å hørt på mandag. Kan jo hende du er heldig å har fått en sove unge

Skrevet

Elias hadde gulsot.

Men han var ikke slapp i flere uker etterpå.

Er hun kontrollert i etterkant, for det er faktisk noen som ikke blir helt kvitt det av seg selv

Skrevet

hehe, ja det hadde vært noe..

Broren sov jo nesten ikke før han var 20 mnd.

Skrevet

Har dere målt bilirubin etter utskrivelse? Hvor gammel har hun blitt nå? Syns dette bør undersøkes nærmere, kan jo være en annen bakenforliggende årsak til så langvarig gulsot eller at hun trenger lysbehandling??? Vil ikke skremme deg altså, men syns du bør kontakte lege for sikkerhets skyld. Kaster hun opp noe, sprutbrekninger eller har diare?

Skrevet

Her varte det bare ei ukes tid etter vi kom hjem fra sykehuset. Men hun hadde ikke så mye heller. Hun sov mye allikevel, så og si døgnet rundt i en måneds tid. Kanskje du bare er dårlig vant fra forrige mann. =)

Men hvis hun er så slapp og trøtt at hun får i seg for lite mat, ville jeg nok ring barselpol. De er veldig behjelpelige der .

Skrevet

Storebror hadde gulsott her og sov de første ukene av sitt liv. Vi hadde mye strev med å vekke han hver 3.time osv. Slitsomme greier.... Husker ikke hvor lenge han var så slapp, men vil tro det var i to-tre uker. Hvis hun legger på seg, hadde jeg nok ikke vært bekymret, for da er hun nok på bedringens vei. Men en tlf til helsestasjonen skader jo ikke:) Lykke til!

Skrevet

Hun ser jo liksom grei ut i huden ol. nå..

Jeg får ringe på helsestasjonen til uka og spørre.

Hun ble jo undersøkt hyppig de første ukene, men da hun var rundt 2 uker hadde det jo gått ned en del og var tydelig på vei nedover, så etter det har hun jo ikke vært undersøkt.

Skrevet

Da er det sikkert ikke noe, viktig med mye drikke så hun får skylt ut bilirubinen. Men, vet selv at det ikke er lett når hun er trøtt. Vet du hvor høye verdier hun hadde? De kan gå tilbake for så å stige. Men, kanskje du har fått ei lita sovejente bare;) Kan jo hende det tar lengre tid å få normal hudfarge igjen uten lysbehandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...