Gå til innhold

Har dere skrivd ønsebrev til føden?


Arwen*

Anbefalte innlegg

lurer på om jeg skal gjøre det.

Men holder det at brevet ligger sammen med helsekortet når jeg kommer på føden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gjort det. Er det noe man må\bør gjøre?

Samboern min vet hva jeg ønsker hvis jeg ikke skulle være i stand til å si det selv. Det er liksom ikke så mye jeg har å si, tror jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at du ikke trenger å gjøre det. Du skal vel ha en samtale med fødestua en liten stund før termin? Da jeg fikk datteren min var de veldig hjelpsomme og oppmerksomme, jeg følte at de hørte på mine ønsker der og da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har skrive det og sendt det inn saman med eit sånn ark vi fekk på UL om person opplysingar....

idag fekk eg brev tilbake med takk for at eg hadde skrive fødselsplan og at eg gjorde det mykje enklare for dei og meg når fødedagen kjem :)

og det synest eg var hyggeleg, for eg var litt i tvil om eg skulle skrive fødselsplan, eller om det blei litt "teit"....

men no er eg glad for at eg gjorde det!

gav også meg og sambo ein sjanse til å få prata gjennom kva vi ynskjer saman...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på for på ABC Ullevål så oppfordrer de til det slik at de kan tilrettelegge best mulig for meg, for det er ikke sikkert man klarer å si i fra om alt når man ligger der og har det j... Da har de sjans til å forberede seg. Trenger ikke å være kjempelangt. Ett av punktene jeg f.eks fikk beskjed om å skrive om var hvordan jeg reagerer på smerte, når jeg blir redd, sint osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å legge et evnt ønskebrev sammen med svangerskapsjournalen av jordmor på helsestasjonen. Stemmer ikke det? Skal man sende det inn før termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hørte med jordmor i dag og hun sa jeg gjerne kunne ha det med når jeg kom inn på føden. Trengte ikke å sende inn noe før. Så det tror jeg at jeg skal få rota meg til å få gjort. Så kanskje jeg føler meg enda litt tryggere på å få det som jeg vil når jeg kommer inn. Jeg blir ganske så innadvendt under fødsel, så for min del synes jeg det kan være greit å skrive ned litt tanker på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikkert ikke dumt, tror jeg skal skrible ned noen tanker jeg også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ett skjema som heter "tanker om fødsel" av jordmora.

Der sto det spørsmål som vi skulle svare på.

Og etter jeg hadde fylt ut følte jeg at jeg hadde fått ned alt jeg ville.

Synes det var ganske greit å enkelt istedefor å måtte formulere alt selv, da blir det liksom så dumt :)

Så hvis noen vil ha spørsmåla kan jeg godt legge de ut :)

Gi beskjed . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også skrevet de ned selv for det ble så mye rot på det arket som jeg fikk :)

 

TANKER OM FØDSEL

 

Er det noe som personalet bør vite om deg,for at de på en best mulig måte skal kunne hjelpe deg under fødselen?

 

Har du erfaringer fra tidligere fødsler som du ønsker å fortelle om?

 

Har andres erfaringer og fortellinger påvirket din innstilling til fødselen?

 

Hvilke tanker gjør du deg i forhold til smerte og smertelindring?

 

På hvilken måte tror du personalet kan støtte deg og din partner under fødselen?

 

Er det noe som tilsier at du kan ha behov for ekstra hjelp og oppfølging i forhold til amming barseltiden på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...