Gå til innhold

Fest nr. 3 med baby på 2mnd? Tragisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg helt tragisk hvis jeg går på fest for tredje gang når jeg har en baby på 2 mnd?

Sommeren kommer med mangen spesielle anledniger, og jeg skal på en avslutnig og ikke byn! Han tar smokk og flaske kjempefint og skal ha barnevakt hjemme hos oss og skal legge seg i sin egen seng! Vi skal gå ca 1,5 time før han skal legge seg og er hjemme før han våkner om natten!

Hva syntes dere?

De to andre gangene jeg har vært på fest har også vært spesielle anledninger som jeg føler jeg måtte gå på av forskjellige årsaker...

Jeg er ellers aldri noen steder uten han!!!

Velger å være anonym da amn fort blir halshuggd her inne:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slår meg er at det er for mye, og at man burde ha andre interesser enn festing når man har baby. Jeg tenker nok slik fordi jeg vet om mange jenter som ikke kan vente med å komme igang med festing igjen etter fødsel - det syntes jeg vipper over til tragisk.

Alle må jo selvfølgelig bestemme selv, men min mening er at hvis man ikke er ferdig med å fly på byen hver helg så burde man ventet med barn.

Ikke det at min mening skal påvirke deg i noen slags retning, men ut i fra slik du beskriver det så syntes jeg ikke at du skal ha dårlig samvittighet :o) Det er forskjell å fly på byen hver helg, og å dra ut på spesielle anledninger. Så lenge babyen trives med barnevakt så må det da være lov å komme seg ut litt. Kan være sunt det.

Det er ihvertfall min mening.

Skrevet

Siden det er spesielle anledninger så blir det litt annet enn å dra på byen for å bare feste. Måtte også ut "på byen" når lillegutt bare var 6-10 uker gammel. 3 av venninnene mine hadde 30 år og hadde hver sin fest på 3 helger etter hverandre. Var veldig nære venner og følte jeg måtte dra siden de hadde 30 års lag. Drakk meg ikke full på de festene, men jeg deltok. Nå er det 3 mnd siden jeg sist var ute siden det ble masse på en gang, så ble rimerlig dritt lei. Men føler man at man må, så er jo de forståelig.

Skrevet

Jeg håper du får en fin kveld, synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Det er bare bra å komme seg ut litt, og så komme tilbake med nyladet energi til babyen. Kos deg :-)

Skrevet

er helt enig med sanasol. KOs deg du! Jeg er helt sikker på at du har ordna det slik at bebisen din har det kjempefint mens du er borte noen timer. :)

Og om det kommer noen moralske kjerringer og kjefter på deg her inne, så drit i de:) Jeg kjører rundt med min 10 måneder gamle sønn i en forovervendt bilstol, så jeg en dårlig mor uansett jeg, hihi:)

Skrevet

Jeg synes ikke det er tragisk. Det er et valg du og mannen din tar, helt sikkert vel vitende om det også er greit for den lille. Synes du at det er greit og er komfortabel med det ser jeg ikke noe i veien for at dere drar. Alle må jo finne ut hva som passer for dem. Man blir ikke noen dårlig mor av å ha et sosialt liv utenfor husets fire vegger.

Kos dere!

Skrevet

Gjør som du selv vil, men ha i bakhodet at babyen din aldri vil bli 2 måneder igjen og at tiden går fort..

Som du selv sier, babyen vil sove når du er borte uansett:)

Skrevet

Jeg syntes du kan dra så lenge du føler deg trygg på å gå fra han,og at barnevakten klarer seg,jeg var selv ute første gang da han var 3 1/2 mnd og det gikk kjempefint,det ble noen helger da,for det var 3x30 årskalas,som jeg følte at jeg måtte gå i,og så lenge lille gullet hadde det bra hos mamma så var det helt greit.festen var 10 min unna.

Skrevet

wirre; for en forferdelig teit ting å skrive.. ; babyen din vil aldri bli 2 mnd igjen..

Går vel pokker ikke glipp av så mye på noen timer..! hva er det med folk her inne som mener man skal være sammen med babyen konstant 24/7 ?!?!

Nei, gå på fest og kos deg! og siden det andre har vært spesielle anledninger syns jeg ikke det er mye i det hele tatt! jeg var på mitt første 30 års lag når snuppen var 3 uker. Snuppen var hos pappan sin ( var bare jenter på festen..) og jeg var borte 3 timer eller noe. og har vært i et par 30 års lag til. Viktig å ta vare på vennene også! Og.. du går ikke glipp av noe, og så lenge du har en barnevakt du stoler på er det jo helt greit =)

dritt i de som høgger.. er mye sånn holdning at for å være den beste mammaen skal man være sammen med babyen 24/7.. og for all del.. ikke ha barnevakt over natten før ungen er over året! hvor teit høres ikke det ut!

Sorry.. ble bare litt provosert!

ha en super kveld! =)

Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Har selv en på 2 mnd og skal på min andre fest til neste helg. Didrik og storesøster er hjemme hos pappa så ser ikke hva som er galt med det. Ammer ikke heller så.. Nei kos deg du =) !!!

Skrevet

De to andre anledningene var 30-årsdager som jeg følte jeg måtte gå i.

Min far skal ha han! Det er han som har passet han de to andre gangene også. Vi er en svært sammenknyttet familie så han har "snakket med"/ blitt holdt av bestefaren sin hver dag siden han ble født! Så han kjenner han hvertfall litt (vet ikke hvor mye babyer kjenner folk når de er 2 mnd men det virker som han liker han). Bestefaren er også veldig musikalsk og synger og spiller gitar og piano. Virker som lille gullet liker det, kan ligge å ha dønn øyekontakt med han leenge!!! Her går det i Bjørn Eidsvåg, Halvdan Sivertsen og Vamp for alle penga!:)

Kvir meg til å si til de på festen at det er 3. gang...sist kom alle og sa "åå det er vel første gang du drikker på et år dette! lykke til!!:)haha"

Mens nå må jeg rette de og si nei det er tredje, så jeg holder alkoholen godt! Sløkket....

Takk for svar

HI

Skrevet

Gå ut og kos deg! Kjekt å komme litt tilbake i "samfunnet" og så kan man gå tilbake til å være mamma på fulltid igjen. Litt avbrekk trenger alle! Forstår ikke de som er imot det, hva gjør dere egentlig? Sitter og ser på babyen deres 24 timer i døgnet? Jeg har vært ute to ganger, begge ganger har gutten vært hjemme med pappa og de har storkost seg. Men begge ganger har jeg kun tatt noen få glass vin og har vært hjemme før midnatt. Tror ikke jeg hadde orket en full fest, har null energi til det og så er det jo på an igjen samme natt. Men bare noen timer med gode venner og uten en baby på armen gjorde veldig godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...