Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg bare lurer.. Jeg har aldri vært noe særlig festmenneske, i alle fall ikke fest og fyll menneske. Ganske snill og rolig av meg med andre ord. Vel, etter at jeg ble gravid for 3 år siden, har det blitt lite fest for å si det sånn. Var så på fest med noen kolleger for et par helger siden, og jeg følte meg så "out of place". Jeg kjenner de ikke så veldig godt, og som eneste edru ble jeg mest sittende som en observatør. Må bare være helt ærlig, jeg synes det var drit kjedelig. Kunne ikke føre en normal samtale med noen, og alle oppførte seg (i mine øyne) helt teit. Festen gikk i få ord ut på å banne høyest mulig på bosninsk, hoppe rundt og klenge på alle og enhver med mye seksuelle undertoner og synge ronk og pul oh yeah. Jeg syns det hele ble veldig rart og kunstig. Personlig liker jeg bedre å ta en øl til grillfest på stranden, spise god mat til god prat, spillekvelder o.l. Liker også å danse, men da helst på utesteder som ikke er så harry, og uten å være drita.. Så.. hva er normal oppførsel på fest? Hvordan liker dere å feste?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Og.. hva prater man egentlig om på fest? Jeg skjønner jeg må lære meg litt sosiale "skills" for å kunne menge meg litt mer inn i arbeidsmiljøet. Lær meg festkodene!
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Normalt? Aner ikke. Men slik pleier det å bli her; 18:00 - leter desperat etter kjole, skulle vært hos venninne for over en time siden. 18:05 - finner kjole under seng, full av babygulp. Åpner en øl. 18:10 - tar øl med inn i dusjen. 18:12 - ut av dusjen, leter febrilsk etter barberhøvel. 18:15 - shaver leggene med sambos høvel og håper han ikke merker det. 18:20 - står skvett naken og sminker meg idet Snippa river opp døra og skriker "BESTEMOR ER HER!!" 18:28 - stresser ferdig sminket ut av badet, iført håndkle og med nesten tom øl i lanken. Hilser flau på svigermor. 18:30 - finner endelig et plagg som ikke er dekket av babygulp, kattehår eller andre herligheter. Feirer med å åpne nok en øl. 18:37 - er på vei ut døra, men blir stoppet av sambo, som påpeker at jeg fortsatt har et håndkle på hodet. 18:40 - later som jeg ikke hører mobilen når irritert festklar venninne ringer. Snippa tar mobilen og sier "Mamma er sååå treig!" 18:45 - får sagt hadet til Snippa, Knøtten, sambo og svigermor, finner sko og stolprer ut i kveldslufta 18:49 - er kommet 20 meter hjemmefra, og innser at høyhælte sko ikke var så smart likevel. 19:00 - endelig framme hos grinete venninne. Bestikker henne med ei flaske vin. 19:45 - vi synger elendige 80tallslåter som ingen husker hele teksten på. 20:00 - ei jente forteller om den kjipe eksen sin, noe som får gutta til å flykte ut på trappa 21:40 - noen kaster opp i badekaret og får seg taxi hjem 22:30 - noen vil på by'n 23:15 - alle de andre vil på by'n 00:30 - NÅ er vi endelig på by'n! Noen får tilsnakk av Onkel for å drasse med seg drikkevarer på offentlig sted 00:40 - finner ingen av vorspieldeltakerne 00:55 - henger i baren og sender bløte sms til sambo 01:00 - får tilsnakk av vakta, og innser at han har rett i at jeg er for full til å være der 01:45 - begynner å sjangle hjem, men treffer gamle klassevenninner og blir overtalt til å bli med påekkel brun pub 01:59 - elsker ekkel brun pub! 02:35 - velter inn døra hjemme, sentimental og amorøs 08:15 - våkner med alle klærne på(sko og ytterjakke inklusive), på feil side av senga 08:20 - vekker irritert sambo som sier "du var så umulig å kle av at jeg ga faen" ;o)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Signerer, men stryker det med samboer og ender opp med noe slikt: 03.14: Nattmat: hvasomhelst duger, bare det drypper av fett og smaker deretter... 03.56: Nach!!!! Hos hvem som helst, hvor som helst! 04.39: Hvorfor skitne ut glass når sprit kommer ferdig i flasker? 06.00: Trøster en amourøs kompis, i ei trapp, hos noen, uten å heeelt vite hvilken kompis jeg trøster, i hvems trapp. 07.04: Har lagt inn aksjer hos halve festen, fått napp (hos han samme som sist) og drar'n med meg hjem. 09.52: Våkner. Lurer på hvorfor. Og sovner igjen.
supergyda Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Jeg fester ikke. Jeg konsumerer alkohol i moderate mengder, mens jeg konverserer kultivert og meningsfullt med interessante mennesker. Ok, det var en litt overdrivelse, men ikke så mye. Drekke-pule-spy-stadiet var tilbakelagt i et par og tyve års alder. Nå foretrekker jeg faktisk interessant samtaler med hyggelige mennesker over et par glass. Og hvis selskapet er riktig hyggelig tar jeg et par glass til slik at jeg blir brisen og fnisete, og dype samtaler går over i fleip og rølp. Men jeg går alltid hjem lenge før festen utarter til det du beskriver.
RundLurt? Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Hæla i taket og fuill fræs til d gryr av morgen eller en sovner eventuelt=0) Når en først fester, så gjør en det skikkelig med andre ord!
M by M Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 Vi pleier å spise mat og drikke litt hos noen gode venner eller ber de til oss. Vi er de samme som fester sammen hver gang og kjenner hverandre godt. Vi danser, prater osv....Litt utpå kvelden tror vi gjerne at vi er deltakere i "skal vi danse?" siden vi har gått på dansekurs alle sammen og etter en vinflaske kan vi utføre vanskelig løft osv...;-) De andre pleier å dra på byen og da tar jeg og samboer taxi hjem fordi vi er drittlei av å gå på byen og være stuptrøtt dagen etter. (Håper ikke anonym mener jeg delte for mye av mitt privatliv igjen nå???!)
KaMa Skrevet 30. juni 2007 #8 Skrevet 30. juni 2007 På den festen du beskriver hadde jeg følt meg som en alien uansett når i livet jeg hadde funnet meg der... Hvordan man fester aner jeg egentlig ikke.. Selv er jeg begeistret for enten kveld på byn med et stk menneske, som jeg kan mase med hele kvelden, eller middag med rundt ti - tolv venner som gjerne drar ut i morgentimene. LP-plater blir som regel dradd frem i 22.00 tiden, og etter kl 3 danser de fleste til gamle mimresanger, med avbrudd av dype samtaler rundt om kring. Slike middager er det nok dessverre bare en av i året..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå