Gå til innhold

Noen som har lest frelseren av jo nesbø??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes den er døds bra! Lever meg sånn inn i handlingen at jeg har drømt om boken hver natt i 2 uker nå hehe :) hver gang jeg ser noen fra frelsersarmeen tenker jeg på godeste Harry Hole :) Flere som synes den er bra? eller som har andre gode bøker å anbefale meg (snart ferdig med denne) Ikke sånt som idas dans o.l. da, orker ikke sånne dødsbøker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, lest den;-) Den er bra:-)

Har du lest noen fra Greg Iles? LuAnn Rice? Eileen Goudge? Catherine Cookson? Anne Holt?

Hva slags bøker liker du? Har sånn ca. 10000 å anbefale;-) hehe

Skrevet

Ja, den er veldig bra! Har du lest de andre Harry Hole-bøkene? De anbefales på det varmeste! Kan også anbefale Vindens Skygge, og alle bøkene til Camilla Läckberg og Stig Larsson

Skrevet

Er 100 år siden jeg har lest noe sist, ble veldig nedprioritert en periode :) er glad i krim da, denne er den eneste boken av jo nesbø jeg har lest.

Skrevet

Nedtur. Den er den dårligste av bøkene hans. Nå har ikke jeg lest snømannen enda da. Men alle andre bøker om Hole er bedre.

Skrevet

Må man lese Harry Hole bøkene i rekkefølge?

Har veldig lyst å lese Snømannen men lurer på om jeg må lese de i rekkefølge.

Ellers kan jeg anbefale deg Jan Mehlum med "den siste dansen" og "din eneste venn".

Jeg DIGGER krim og disse er knallbra (syns jeg;))

Skrevet

neeei, nedtur? hvorfor? synes den virker kjempe bra jeg (men jeg er jo ca 100 sider fra slutten) da må jeg lese de andre bøkene om herr holde da :)

Takk for tips monajenten *skrivernedpålapp*

Skrevet

det lønner seg å lese de i rekkefølge, men du må ikke....

Skrevet

*kremt host hark*

Har du rekkefølgen????? ;) ;) ;)

*smiler ekstra pent* :-o

Skrevet

Jeg har ikke vært spesielt glad i andre bøker av Jo Nesbø....Annet enn frelseren;-)

Jeg leser egentlig bare på engelsk, men vet at mange av bøkene er oversatt til norsk om du helst vil lese norske bøker...

Anne Holt har mange bra bøker da...!! Ellers så LuAnn Rice...Vet hun har bøker på norsk, og de er KJEMPE bra!!! Klienten av John Grisham er kjempe fin... Eileen Goudge vet jeg har bøker oversatt og, de er også bra;-) Ellers så elsker jeg Greg Iles, men vet ikke om bøkene hans er oversatt! De er sånn en side og du er hektet... hehehe

Skrevet

Jeg leste den andre før den første. Går bra å stokke om på de. Det eneste er at enkelte av sakene han har hatt før blir nevnt i de senere bøkene. Men det er jo en ny krimgåte for hver gang, så man behøver ikke lese dem kronologik.

Skrevet

Flaggermusmannen

Kakerlakkene

Rødstrupe

Sorgenfri

Marekors

Frelseren

Snømannen

Skrevet

Også er det litt med privatlivet til hole og da...

Skrevet

Ja, jeg synes den er knallbra.., levde meg skikkeli inn i den,, ble helt hekta, å klarte så vidt å legge den fra meg... :D

Skrevet

TAKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:-D

Skrevet

Nei, man trenger ikke lese de kronologiske i forhold til selve saken Hole jobber med i boka.

Og det nevnes jo av annen debattant, men jeg utvider litt.

For i forhold til Harry som person, hans "spøkelser", arbeidskollegaer, tidligere saker og hendelser og kvinnehistorier, så får du nok et helt annet inntrykk og bilde om du leser det i rekkefølge.

Jeg anbefaler absolutt bøkene - kronologisk selvfølgelig ;)

Er de eneste bøkene jeg har lest på norsk siste 4-5 årene..

Og nåde den som nevner noe av innholdet i Snømannen før jeg har lest den! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...