Gå til innhold

Hyperaktiv?

LuckyLykke, mor til Iselina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 7,5 mnd er SUPER aktiv hele dagen lang, og sover maks 30 min i strekk når hun hviler om dagen. Så det gir meg aldri nok tid til en liten hvil selv heller. Hun fyker rundt, spreller, hyler og skriker av latter, og ja, generelt VELDIG aktiv. Veldig blid også da ;-) men litt for aktiv kanskje... Hun prøver å gå selv, men klarer det ikke enda. Er det ikke et bord eller noen i nærheten, så prøver hun å reise seg selv rett i fra midten av gulvet. Hun må overvåkes HELE tiden, for hun eier ikke redsel i det hele tatt. Hun faller og slår seg hele tiden, men det virker ikke til å stoppe henne. Prøver jeg å holde henne i fanget så spreller hun i ett, og snur og vrir seg og vender seg i alle retninger. Det fins ikke ro i jenta... Og dette regner jeg ikke med at det er noen råd mot heller... ;-)

Men kan hun være hyperaktiv mon tro? Kanskje ha ADHD? Noen som har greie på dette her inne? Event. så lurer jeg på hvor tidlig det kan vises tegn til dette, og dersom hun kan ha det om det er noe som anbefales å gjøres i så ung alder?

Selv har jeg muligens ADD, altså mangler jeg den hyperaktive biten. Men er det ikke slik at dersom du har ADD/ADHD så KAN dette arves? Noen som vet?

Hun sliter meg i alle fall totalt ut... Hun er jo bare søt og snill og grei, men hun er så utrolig aktiv at selv de mest babyerfarne mødrene bare måper når de ser henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.nasjkomp.no/NK%5CADHD.htm

Les litt på denne siden, og søk på startsiden.no, så finner du masse informasjon.

Forhør deg med lege, sånn at hun kan bli testet. For hvis hun virkelig har AD/HD så er det best både for henne og alle rundt henne at hun får rett medisin og behandling.

Skrevet

har en sønn på 9 år med AD/HD. merket veldig tidlig at han var hyperaktiv. Han ble utredet da han var 4 år, men detter var veldig tidlig..

Det er arvelig ja. Men jenter er ofte ikke aktive på samme måte som gutter er, derfor det er så få jenter som har diagnose. Vil råde deg til å bare roe det ned, hun er jo tross alt bare baby enda..Ingen lege vil gjøre noe med det på flere år. Men ha det heller i bakhodet når hun vokser til. La henne gjerne gå i barnehage, for å få en diagnose må flere vurdere henne(foreldre og barnehage eller skole)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar begge to!

Ja, regner nesten med at det er for tidlig å event. gjøre noe OM hun har ADHD. Men visste ikke om det var noe som sa at des tidligere des bedre...

Og jeg selv mangler den aktive biten, har altså ADD, så jeg vet at jenter ofte mangler denne biten. Men jeg vet også at de KAN få det.

Jeg får vente det litt an å se, og event. ta det opp med lege og helsestasjon neste gang jeg er der.

Skrevet

Jo sess tidligere dess bedre blir dem utredet. men da min ble utredet var det egentlig i tidligste laget. Det er en ganske omfattende test som skal fylles ut av både foreldre og skole/barnehage, og denne testen er ganske umulig å fylle ut før barnet er noen år. De skal ha så å så mange skår på hvert "felt" av testen.

min sønn var faktisk den yngste UNN noen gang hadde medisinert da..

så ro bare det hele ned du, og ha det heller i bakhodet om noen år..

Skrevet

Hun høres ut akkurat som min gutt:o)

Mens de andre bebisene satt fint på gulvet og lekte skulle han utforske verden:o) Kjempeslitsomt - JA! Han var veldig krevende. Men, han var en glad gutt så lenge han slapp å ligge i ro:o)

Nå er han 4 år og er like aktiv og nysgjerrig fremdeles.

Hun virker ikke som en jente som har ADHD i det hele tatt slik som du beskriver henne her. Bare en aktiv og nysgjerrig liten krabat;o)

Jeg var også bekymret for om han hadde adhd.

Fikk beskjed om at adhd barn ofte sov dårlig om natten, var misfornøyde og skrek mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...