Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Min samboer forskjellsbehandler sin og min datter veldig, tenker ofte på hvordan det skal gå når vår felles datter blir født.! Noen som har /er borti noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Jeg har en sønn fra før, mens vi har to barn i sammen og venter den tredje. Mannen min kan nok forskjellbehandle, men han sier det er ikke fordi han ikke er glad i gutten, men fordi han er eldst og at mannen min forventer mere av han, enn av jentene (fem år mellom sønn og første lillesøster). Jeg må nok innrømme at jeg merker forskjell fra før jentene ble født, til nå. Men han forsøker å være så bevisst på dette som mulig, selv om det ikke alltid er like lett... Jeg har i hvertfall gjort det helt klart at barna mine kommer før han, så om han ikke klarer å behandle dem likt, er både jeg og barna ut døra før han får sukk for seg. Det er ikke min sønns skyld at han har en annen pappa!!!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Jeg er stemor og tviler sterkt på at stefedre på generellt grunnlag er mer inkluderende ovenfor sine stebarn enn stemødre er. Jeg kjenner noen stefedre, og de sliter mye med det samme som meg. Jeg vet saktens ikke om de er mer involvert eller mer tolerrant. Men faktorer som skal bedre steforelderens rolle og funksjon er jo mye samvær, gjerne primærhjemmet, det er stor innflytelse, og det å få ta ansvar i eget hjem, det er også det å være voksen på lik linje med den biologiske forelderen i hjemmet. Jeg tror nok gjerne at kvnner er mer åpen og klar for å la sin nye mann hjelpe til og å ta sin del av ansvaret, enn hva menn er. De er jo også ofte de som har hovedomsorgen og det kan derfor gjerne bli mer avslappet. Det er ikke sikkert det vil gi seg så store utslag når fellesbarnet kommer, ettersom aldersforskjellen da ofte er stor. Tiden vil vise :-)
~~DoraDora~~ Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Men uansett er det lettere for stefedre.... det er sjelden de har en biofar som blander seg inn, og som stikker kjepper i hjulene. Det er også sjelden at biofar snakker nedsettende om stefaren til barnet...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Hehe, snakk om å være kategorisk månestråle.. Hva vet egentlig du om hvor ofte eller sjelden biofar snakker dritt/stikker kjepper i hjulene på et generelt grunnlag? Og hvordan kan du si at det uansett er lettere å være stefar, har du prøvd det selv? Du er så innmari påståelig av og til og det virker som om du ikke evner å se andre sin situasjon enn din egen. Kanskje det er en av grunnene til at du er i krig med biomor...
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 Kan støtte Månestråle i det hun sier jeg.. Det er et faktum at MANGE fler sliter med biomødrene enn med biofedrene. Er ikke noe vits i å prøve å stikke dét under en stol !! Kvinner er kvinner.. Dessverre kan man noen ganger si..
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Det kommer vel helt an på. Men rollen som stemor er ofte mer krevende, mens stefar kan trekke seg mer tilbake må stemor ofte yte veldig mye i husholdningen for sine stebarn. Kvinner er jo ofte mer konfliktorienterte, da, det gjelder vel både stemødre og biomødre. Da er det duket for konflikt... Kvinnen har en tendens til å ønske seg en veldig dominerende rolle i ethvert hjem. Det kinesiske tegnet for krig er to kvinner under samme tak. Det sier sitt...Det er nok med EN dame som bestemmer. To betyr trøbbel...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Her er det jeg som har en sønn fra før, og vi venter nå et felles barn. Er litt redd for at han forskjellsbehandler. Men vi har diskutert det mange ganger, og han mener han ikke kommer til å gjøre det. Han har gitt familien beskjed om at barna ikke blir forskjellsbehandlet. Sønnen min sin obligatoriske far driver å stikker kjepper i hjulene titt og ofte. Da vi kjøpte her i lag så lagde han et helvetes bråk og trakk inn familievernkontoret ol. Roet seg fort. Han har sønnen annen hver helg og han føyer og behndler han som en baby hele helgen. Så jeg har et helvete med han når han kommer hjem. Barnehagen klager å på det. Er halveis i svangerskapet og min x vet ingenting ennå, sønnen min vil ikke han skal vite det siden han ikke blir noe til babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå