the_fat_lady_sang Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg sliter til tider med lavt blodtrykk, laveste jeg har målt var på 60/45. Besvimer av og til, men legen mener det ikke er stort å gjore med det...
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Tror jeg har litt lavt blodtrykk nå, holder på å svime av hver gang jeg reiser meg fort opp.. Hadde alltid fint blodtrykk før, men har hatt tendenser til lavt blodtrykk etter at tuppa kom..
Piipii Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Jeg sliter også med lavt blodtrykk. Besvimer jeg også, så ble sykemeldt av legen. Det har hjulpet litt for da får jeg hvilt meg masse:) Jeg hadde også lav blodprosent, dette kan vist ha en sammenheng så nå har jeg begynt på jrn også, og da har jeg blitt bedre:)
the_fat_lady_sang Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2007 Finnes ikke noe å spise eller drikke for å gjore det bedre??? Begynner bli ganske oppgitt.
Piipii Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Nop ikke som jeg vet om ihvertfall, det eneste jeg fikk beskjed av legen var at jeg kunne spise jern. Er veldig ofte kvinner har for lite jern, så skader aldri å spise det:)
Mari 74 Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Det kan visst hjelpe å spise lakris, skal virke forhøyende på blodtrykket. Ellers så har jeg fått beskjed om at det viktigste er å drikke mye, ha en flaske vann tilgjengelig hele tiden, for drikker man for lite blir visst blodtrykket ennå lavere.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Jeg ligger vanligvis på 90/50 men er plaget med plutselige blodtrykksfall (da går jeg jo rett i bakken naturlig nok). Men i følge fastlegen jeg går til er det ikke mye å gjøre med det.. jeg vet ikke.. legen vi har er litt .. ja.. jeg stoler ikke på at det stemmer altså. Tar jern, spiser lakris osv osv. men.. ingenting hjelper.
Sabina og gjengen Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Spis salt!!!! salt maten ekstra godt, hev fotenden i senga litt så blodet renner godt tilbake fra beina;) Snakk om å legge et par tre bøker under, ikke en halvmeter:p Jeg har slitt med lavt blodtrykk, men ligger stort sett på 90/60, har vært nede med overtrykk på 50, men da fikk jeg blodtrykksfall og undertrykket fikk jeg aldri med meg... Har hatt lavt blodtrykk i mange år og det ble ikke akkurat bedre etter jeg fødte, nå har jeg starta med jerntabletter, sliter også med jernlagrene i kroppen :/ For å holde jernet i kroppen i sjakk, kan det være lurt å ta floradix hver dag, det skal jeg gå over på når jeg har fått stabilisert jernlagrene mine. Det har noe å si hvordan blodprosenten /jernlagrene er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå