MammaDilla Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Poden min er nå 5 mnd. Jeg og min kjære er enige om at nr kommer i løpet av 2008 dersom alt klaffer. Men jeg er litt vinglete på om jeg vil ha to tette eller om det skal være så og si to år mellom de. Saken er den at jeg har nå 100% perm med 80% lønn, og det klarer vi oss svært fint med. Jeg har bekkenplager og vet at jeg vil bli plaget i mitt neste svangerskap. Jobber i helsevesenet og var mye sm sist jeg var gravid. Så jeg tenker at blir jeg gravid nå snart, så er det ikke så mange mnd jeg må jobbe før ny perm, pluss at mannen skal ha pappaperm nå i hele oktober pluss to uker i nov. Så blir jeg veldig dårlig de tre første mnd så er han der og hjelper. Når jeg skal i jobb igjen i februar vil jeg ha ca 3-4 mnd å jobbe før ny perm. Alternativt er å vente til jeg begynner å jobbe og SÅ bli gravid. Men da har jeg 8 mnd tugt arb, eventuelt mye sm. Jeg vet jo at vi må avgjøre dette selv, men noen som vil tenke litt for meg?
mammatilpia Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Det er jo ikke sikkert at du blir gravid akkurat når du vil det. Jeg har vært gravid to ganger. Den første graviditeten endte etter 13 uker og jeg klarte såvidt å gå på jobben fordi jeg var så trøtt og ville sove døgnet rundt.Graviditet nr.2 gikk bra hele svangerskapet, jeg var ikke syk en dag. Helse er ikke lett å planlegge. Kanskje får du et lett svangerskap, kanskje ikke. Kanskje får mannen din vondt i ryggen og trenger mer hjelp enn han kan gi... Jeg ville derfor blitt gravid utifra når du har mest lyst og overkudd til barn nr. 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå