Frk. Vable Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Hva gjør man hvis babyer får vannkopper? Blir de mer syk enn større barn? Har en gutt på 12 uker og det er ganske mange andre barn i kretsen vår som har hatt vannkopper, og nå er jeg ganske nervøs for at han skal få det. Tror liksom datteren vår på 4 takler det bedre enn han som bare er baby, men vet ikke om dette stemmer..? Noen med erfaring?
the_fat_lady_sang Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Hvis du fullammer så skal det beskytte han fra å få vannkopper. Men hvis han får det allikevel så ring lege for å spørre, men de kommer i regel bedre ut av det ju mindre de er da..
Piipii Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 datteren min fikk det da hun var 4 mnd og det var ikke noe stress. De sier jo mindre de er jo mindre syke blir de:) Hun hadde masse små prikker, men de klødde ikke og hun hadde ikke feber. Merket ikke at hun var syk engang:)
På vei igjen <3 Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Mener jeg har hørt at barn under 6 måneder ikke bør ha vannkopper. Det kan være farlig for dem. Men så lenge du fullammer og har hatt vannkopper har babyen dine antistoffer. Eldste jenta her hadde vannkopper da hun var 7 måneder, det gikk veldig bra Bedre enn med han på 4 wsom hadde det samtidig. Hun merket det ikke engang...
Bea80 & Gullgutten Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har hørt at jo mindre jo bedre. Alstå til eldre man er når man får det, dess verre blir det. .... Jeg hadde det selv som baby, samtidig som mor mi og det var visst ikke noe store greiene.
Frk. Vable Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2007 Puh, litt betryggende å høre... Ja, jeg fullammer, så håper det beskytter han litt. Er kanskje verre med hun på 4, da...
Fødemaskinen Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Babyer får som regel vannkopper ganske lett, med lite plager. For alt du vet kan han ha hatt vannkoppene alt.. Heller en liten baby med vannkopper, enn en 4-åring som vet å klø seg... Til sammenligning blir ingen så syke av vannkopper som nettopp... voksne. De blir kjempedårlige...
ellenpellen Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Det jeg har lest, er at små babyer og barn ofte får mildere utbrudd enn større barn og voksne. Men det er nok ulikt fra tilfelle til tilfelle. Noen får bare noen få prikker virker ikke syke overhode, mens andre blir dekket av prikker og byller og har feber og er riktig så pjuskete. Mange ønsker at sine søte små skal ha det mens de er små, og oppsøker andre som er syke. Men som sagt, så er det individuelt hvor hardt rammet hver enkelt blir. Lykke til i alle fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå