VinterSol+2 Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 jenta mi på 7 dager bare sovner ved puppen... hunsover og sover og sover... nå har jeg begynt å pumpe meg,og vekker henne hver tredje time for å gi henne flaske.. hun drikker godt fra flasken, og har lagt på seg greit. så de var fornøyd ved barsel poliklinikken... syns hun har kviknet litt til, etter at jeg begynte med det, hun våkner litt innimellom nå... men det er jo litt stress da.. prøver å legge henne til FØR hun får flaske,så hun skal vende seg til å ta bryst også, men hun bare sovner eller griner.. andre med lignende erfaringer? Føler jeg har prøvd ALT som barnepleierne på barsel foreslår (og alle foreslår jo forskjellig..) Får vel bare fortsette å prøve litt fremover, og ellers blir hun pumpeflaskebarn... men fint om noen andre har noen gode forslag, eller kanskje kjenner seg igjen?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Kan hun ha gulsott? da er de veldig trøtte og sover hele tiden. Veldig viktig å få i henne væske, min baby ga vi tillegg fra kopp istedenfor flaske. Ellers så er det vel bare å gjøre som du har gjort, prøve amme før du gir flaske så løsner det kanskje etterhvert.
*ønsker nr 2* Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 hei(husker deg fra bim )... sønenn min var og sånn den første to ukene ca... han var såvidt våken ved stell og bare sovnet med puppen... men allikevel så la han på seg(f.vekt. 2855, dag to, 2730, dag6 2920!). . vi hadde og ammetrøbbel, flate brystvorter, liten munn, og stor pupp generelt, s han fik dårlig tak.. allikevel la han masse på seg... det gikk se til etterhvert, og nå er han våken fra rundt 11 om morgenen til ca 9-10 om kvelden, som regel med en to timers dupp, og muligens noen fem min på dagen.. . har ingen forslag, men hadde egen erfaring med det håper det ornder seg og gratulerer med den lille
MammaDilla Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Jeg forstår veldig godt hvordan du har det.. Poden min hadde gulsot og sov hele tiden. Klarte ikke vekke han på noe som helst måte. Hadde klokken på ringing annenhver time hele døgnet den første uken for å få i han væske. Det er viktig at du prøver å legge han til ofte. Rusk han litt i håret om han sovner fra puppen. Ikke gi opp. Du er flink som får til pumpingen. Stå på! Et lite tips er som hun over her sa, å gi fra kopp så der ikke oppstår sugeforvirring. Lykke til! Det ordner seg nok!
PrøvLykken Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Her kjente eg meg igjen, gitt! Mine tips når snuppa vår sovnar: masere kinnbeinet, trykke på puppen på ulike plassar, dra i armen, late som om du tar puppen i frå henne, la ho rape litt.Viss ikkje det hjelper pleier eg å leggje jenta ned for det likar ho ikkje. Viss ho ikkje gidd å ta pupp i utgangspunktet kan du pumpa/handmelka litt og gi i kopp (me brukar medisinbeger frå sjukehuset) Lukke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå