It's all about me Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Vi skal overta hus imorgen. Noe som skal følge et huse når det selges er bl.annet persienner, gardinstenger og fastmonterte taklamper. Jeg har skikkelig på følesen at selgeren kommer til å ta med seg det som er av dette siden det faktisk var veldig fint. MEN det er akkurat min stil, så det vil jeg ha. Skal jeg krangle og be henne komme tilbake og levere det umuddelbart hvsi det er borte, eller skal jeg bare nevne det og se hvordan hun håndterer det?? He he, har jo ikke lyst til å væer skikkelig sur kjerring, samtidig er jeg ikke ute etter å bli venn emed henne heller.. Mest av alt bør jeg vel vente og se imorgen hva soom er der......men er 99 % sikker på at taklampa i stua og 89% sikker på at gardinstengene i stua er borte.....
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 står det i kontrakten at det skal være med? for hvis det gjør det, å selgeren har tatt det, har de jo tatt noe som er ditt nå. da hadde jeg ringt å bedt dem komme tilbake med det ja.
mammmamia ** Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Tja, vet ikke om jeg hadde giddet i det hele tatt, men om hun er en type som sniker seg unna mest mulig ville jeg kranglet litt tror jeg :-) Gardinstengene bør hvertfall henge igjen, lampa er jeg mer usikker på..!
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Jeg hadde aldri tvunget noen til å gi fra seg tingene sine sånn uansett hvor mye jeg likte de Har en søt og relativt dyr lysekrone på soverommet nå og ikke pokker om jeg hadde latt den være igjen for eks..
'utakknemlig bitch' Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 om ikke et står spesifikt i prospekt at hun skal ha de tingene med seg så skal de være der.. om ikke så må hun levere de tilbake til deg..
mammmamia ** Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Enig Mami, men da skal de strengt tatt ikke være der på visningen heller, er det som er problemet her..! :-) Men jeg ville heller ikke solgt mine ting sånn helt uten videre, hehe..!
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Nei burde vel kanskje ikke vært på visningen heller da, men det blir jo rimelig dumt å skulle kjøpe nye lamper å henge opp bare foran en visning liksom.. Jeg ser på lamper som annen innredning jeg da, man forventer jo ikke at folk skal henge igjen bilder og kunst bare fordi det er skrudd opp på veggene heller
It's all about me Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2007 Det er reglene det. Fastmonterte ting som bl.a. det jeg nevnte over + også flatskjerm montert på veggen skal følge bostedet ved salg med mindre det er skrevet i prospektet eller nevnt før salget at det ikke følger med. Så å ta med slike ting er egentlig på en måte å stjele.
It's all about me Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2007 Det er forskjell på å henge opp ting og fastmontere ting.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 HÆ, flatskjerm montert på vegg skal også følge med? hvem har funnet opp de dustete reglene der a? hehehe må bare le jeg (ikke av deg altså (: ) Er jo folks personlige eiendeler da, hadde som sagt ALDRI gitt fra meg dyre og fine interiørfunn.
annie-77 Skrevet 29. juni 2007 #11 Skrevet 29. juni 2007 Ble det ikke pressisert på kontraktsmøtet hva som mentes med de fastmonterte gjenstandene? Ble det for oss, men jeg lyttet bare med et halvt øre, var ikke nøye for min del, de kan ta med seg d de vil bare søppeldunken er igjen. Om ikke så ville jeg i hvertfall ringt mekler først og fått dennes gjengivelse av loven . Er ikke verdt og krangle om spør du meg, spør henne heller hvor hun har kjøpt det.
smakk Skrevet 29. juni 2007 #12 Skrevet 29. juni 2007 Ting som er fastmontert i vegg, som hyller, skap, gardinstenger osv skal være igjen. Når det gjelder lamper som henger fra taket er det krav om at det skal være en lampe der, men om selger velger å bytte ut den opprinnelige med en annen lampe der er opp til henne. Om hun så ønsker å kun ha ledningen med enden hvor man skrur i lyspæra, så er hun i sin fulle rett, så lenge det er en lyspære i.
Birthemor, mamma til 2 ;) Skrevet 29. juni 2007 #13 Skrevet 29. juni 2007 Er du helt sikker på det der ?? For vi hadde akkurat en fight med di vi kjøpte huset vårt av , ang det der.. Var i kontakt med advokat og 3 meglere . Og det var selger som fikk medhold alle steder.. Eneste som skal vere igjen er panelovner, lamper som er skrudd fast i taket, og lager sjenerende merker om det blir tatt ned, baderoms speil og bade og kjøkken innredning... og integrerte kjøleskap , komfyrer osv. Det var iallefall det vi fikk beskjed om .. Og når vi solgte vårt gammle hus tokk vi med både persienner , flatskjermer , og gardin stenger. Og fikk ingen klager på det ...
smakk Skrevet 29. juni 2007 #14 Skrevet 29. juni 2007 Selve skjermen trenger vel ikke følge med, det er festet som er montert i veggen som må være igjen om ikke annet er presiert.
It's all about me Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 29. juni 2007 Har bare hørt om at det var noen som gikk til sak mot en selger fordi de tok med seg flatskjermen, og kjørene vant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå