Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da lille Julia kom til oss;)

Torsdag 14. juni: Legesjekk og innleggelse på sykehuset med svangerskapsforgiftning. Vi lå i 8 dager før de satt i gang fødselen. Var sååå sliten siden jeg ikke hadde sovet mer enn 3-4 timer i døgnet disse dagene. Forgiftningen var også blitt værre, men gud så lykkelig jeg ble da de valgte å sette meg i gang;)

Fredag 21, juni: Jeg blir satt i gang kl 10 på morgenen med modningsgel i 36. uke. Etterhvert kommer det kynnere og de blir sterkere etter som tiden går. Kl 16 tar de vannet og tøyer ut til to cm. Det var IKKE godt, men skal si det satt sakene i gang. Kunne ikke tro at jeg endelig skulle føde etter et hardt svangerskap. Var bare lykkelig!!!

Kl 17 setter jordmor meg på drypp selvom jeg har rier som er vonde. Det gikk i ett. Ingen pauser. Etter en time tar ho meg av dryppet igjen. Mine egne rier var veldig sterke, så trengte ikke dryppet. Fortsatt ingen pause mellom riene og måtte ha lystgass. Supa og supa. Fantastisk å kunne konsentrere seg om å puste riktig i maska. Det hjalp!!

Kl 20: Jeg blir sjekka og har 4 cm åpning. Syns det går sakte.. bare 2 cm på 4 timer. Ville bare gi opp, for riene var sååå harde og så fort en rie var over, så kom en ny. Men midt i smertene var jeg verdens lykkeligste.. En ventende mor.. Snart skulle jeg føde jenta vår;) Kan det finnes noe vakrere??

Kl 22: Åpningen er 5 cm, men kroppen min klarer ikke de sterke riene. Blodtrykket er på 170/110. Svangerskapsforgiftningen lurer rundt hjørnet. Jeg ber om epidural, og jordmor hadde akkurat tenkt til å fortelle meg at ho ville jeg skulle be om det, fordi epidural senker blodtrykket. Dessuten likte ho ikke at jeg hadde så sterker rier uten pause.

Kl 22.30: Himmelen er nærme!!.. epidural er virkelig å anbefale. Men den virket bare på den ene siden. Kirurgen kommer opp igjen og setter den på nytt. Og skal si det var deilig. Kjente bare mensensmerter når riene kom.Kjente ingenting til stikket i ryggen. Det som var jævlig var at jeg måtte sitte stille med rier mens de stakk. 6 rier på 6 min!! Og jeg kunne ikke bevege meg i det hele tatt. Mannen min gjør en fantastisk jobb;) Jeg får klemme hånda hans så hardt jeg vil. I rommet er også mamma og søstra mi.. Det er veldig godt å ha dem med meg. ÅÅÅÅ... snart kommer jenta vår!!!

Kl 00.00 : Jeg har full åpning. Riene er vanvittig sterke sier den nye jordmora(verdens beste jordmor) og epiduralen fungerer veldig bra. Lillejenta er ikke kommet langt nok ned, så vi venter. Jordmora senker lyset og jeg slapper ordentlig av. Men så blir jeg uvel. Skikkelig kvalm, men ingenting kommer opp!! Grusomt.

Kl 02.30: jenta vil ikke komme lenger ned og en fødselslege kommer inn med sugekopp. Det blir plassert på hodet til lillejenta og jeg blir bedt om å presse. Legen drar så godt ho kan og jeg presser! etter 4 press kom lille Julia til oss og jeg kjente det ikke engang.. epiduralen fungerte skikkelig!! I full fart løp barnepleieren ut.

Ho pustet ikke og var helt blå.I mens blir jeg sydd, de klipte meg så de skulle slippe å dra så hardt i hodet hennes. Merket det ikke. Revnet ikke ellers.

Etter 10 min kommer de tilbake med ho og jeg får ho på brystet.. herregud!!! Det er den vakreste opplevelsen i mitt liv. Julia er her hos oss.. kan det være sant?? Ho blir veid til 3020g og var 46 cm. Og så nydelig.. ikke en rynke. Jeg ser at ho likner på pappaen sin;) Noe så nydelig!!

Må si at jeg hadde en fantastisk opplevelse! Det var helt rart å ligge i tre timer med 10 cm åpning å bare vente på å få klarsignal om å presse. Jeg lå der og tenkte: Snart kommer ho, herregud.. jenta vår er her snart! Jeg klarer ikke å beskrive følelsen.

I fem dager ble vi på sykehuset. Både jeg og Julia var litt dårlige.

Å bli mamma er det største, vakreste, mest fantastiske jeg har opplevd. Å kjenne den varme huden hennes inntil min er helt utrolig! dere må glede dere så masse. Jeg bare elsker det lille mennesket vi har lagd!! Kan ennå ikke tro at ho er her hos oss.

Masse lykke til alle sammen. Det dere skal gjennom vil forandre dere for alltid! Den beste forandringen som finnes!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så herlig fødselshistorie! Blir nesten litt tårevåt jeg;)

Gratulerer så mye!!!

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta. Det var en super fødselshistorie :)

Skrevet

Litt av en tøff fødsel - men supert at alt gikk så bra til slutt! Kos dere masse nå!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...