Gå til innhold

Spiser på fingrene?


2erperfekt

Anbefalte innlegg

Nå er lillemann 2 1/2 mnd, og jeg synes han spiser og sutter på fingrene sine så mye.. Prøver med smokk, men etter en stund spytter han den ut og fortsetter med fingrene. flere som opplever dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, lille gutten min gjør det samme. Han suger på fingrene og på håndbaken. Kan putte nesten hele hånda inn i munnen slik at han brekker seg...

Han vil ikke ha smokk.

Har lest at gommene kan være vonde og klø i lang tid før tennene kommer, kanskje det er derfor???

De skal jo også bli kjent med verden rundt seg og da er det vel naturlig å begynne med å utforske seg selv. Lillegutt ser ofte lenge på hånda si (med et betenkt og undrende uttrykk i ansiktet) før han putter den i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he slik er lillegutt også, driver og stirrer og stirrer på spesielt høyrehånden med knyttet neve. Utrolig skjønn og morsom. Så fort de vokser! Nå er han ikke spebarn lenger nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Opplever det samme med min lllegutt. Vil helst ikke bruke smokk, men prøver å gi ham den (kan ta den i noen minutter før han spytter den ut), i stedet for at han skal suge på fingrene. Han har begynt å finne tommelen nå, og jeg er redd for at han skal sutte for mye på den, da jeg har hørt at det er vanskeligere å avvenne enn smokk. I begynnelsen sugde han også på armen sin, og klarte faktisk å lage blåmerker! Prøver å gi ham nok mat, slik at han ikke skal sutte så mye på fingrene, men det er jo ikke sulten han er, men bare har et enormt sugebehov. Prøver litt hver dag med smokk, selv om jeg helst skulle ha unngått det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nytter det ikke med smokk, men hele knytteneven i munnen er jommen meg nam nam! ( og da brekker han seg til slutt stakkars... )

Tydeligvis snadder med hånden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt at de gjør de samme tingene, helt instinktivt!

Her er også hendene poppis, han smatter, sutter og stirrer...he he. Men jeg er litt slem og tar de ut av munnen hans hvis han putter de for langt inn. Har brekket seg et par ganger, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...