Gå til innhold

Vannkopper uten byller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er her det skjer, ikke så mye trafikk på sykdomsdebatten, så jeg prøver meg her istedet...

Har en liten gutt på 1 år og 1 mnd som har fått vannkopper(Kan jo ikke være noe annet???).

Det som er litt rart, er at ingen av prikkene ser ut til å bli byller/blemmer som sprekker og får skorpe. Og da er mitt spørsmål: hvordan vet jeg at han ikke lenger er smittefarlig og kan gå i barnehagen?

Overalt står det at disse prikkene skal bli til byller som sprekker og får skorpe. Og det skjer på bare noen få timer. Nå har det gått 2 døgn siden vi oppdaget prikkene, og de har bare blitt litt hardere og mindre, som om de holder på å tørke ut.

Og han er i knallform, det er bare prikkene som gjør at jeg må holde han unna andre fo ikke å smitte. Han hadde litt feber ca 1 uke før prikkene kom.

Noen som kan hjelpe meg med litt informasjon om dette?

Takker og bukker i tilfelle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kansje dette kan være den 4 barnesykdom. Søk det opp på Googel ¨å se om ikke symptomene stemmer. Vannkopper er meget lett gjennkjennelige. Først rødprikket utslett så bli utsettet fylt med vann. Det er lett å se for da bil de hvit aktige. Ettervært tørker de inn og blir til skorper. Vannkopper sitter lenge i minst en uke. Minsta her hadde det for over 1,5 mnd siden og hun har fortsatt merker etter koppene.

Skrevet

Tusen takk!

Har ikke tenkt på den 4.barnesykdommen, for jeg tror han hadde det når han bare var noen mnd. gammel... Da var det mer et utslett på hele kroppen, men nå er det helt markerte prikker, mest på bena...

Men jeg vet ikke om det var den 4 barnesykdommen han hadde da, eller om det kanskje er det han har nå...?

Uansett, tusen takk for svar:-)

Skrevet

jeg tror og på den 4. barnesykdom.

særlig siden han hadde feber før prikkene kom. Det hadde mellomste vår, ca 4 dager før.

Da minsten nettopp hadde vannkopper kom feberen så å si samtidig med koppene (ikke mye, gadd ikke måle, men kjente hun var varm)

Hadde jeg vært hjemme (er på jobb) kunne du fått sett bilde av henne med vannkopper, var ikke noe tvil der....

Skrevet

Men hva slags prikker får man når man har den 4. barnesykdommen? Jeg trodde nemlig at begge mine hadde hatt det... Begge to hadde feber noen dager før, så fikk de masse utslett på rygg og mage og i ansiktet, men det var tusen på tusen med bitte bittesmå prikker som så mer ut som et utslett...

Kan det ha vært noe annet det da?

Nå har minsten markerte prikker som ikke er utslett, men enkeltstående prikker, veldig tygelige...

Barnehagen var ikke i tvil om at det var vannkopper...

Det har gått vannkopper der en stund nå.

Nå ble jeg veldig i tvil her altså! Var så overbevist om at det var vannkopper siden de i bhg var så skråsikre.

Og takk for svar!!

Skrevet

er 6 år siden hun min hadde den 4. barnesykdom, så hukommelsen er ikke like god...

Er jo litt rart hvis det går vannkopper i barnehagen, enig der...

Hvis det ikke skjer noe forandring til mandag hadde jeg tatt han med til legen, for å bekrefte/avkrefte. Litt kjedelig for dere å måtte være hjemme med en ellers frisk gutt hvis han ikke er smittefarlig.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...