Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

pappan til gutten jobber veldig mye for tiden. denne måneden har han så å si ikke hatt gutten. han skulle egentlig ha han fra lør til man denne helga men måtte jobbe lørdag og mandag. søndag har han fri, men måtte bruke tid på husarbeid, så han kunne treffe gutten hjemme hos oss noen timer.

hvordan skal jeg egentlig reagere på dette framover? legger jo planer for "fri" helgene mine jeg og som jeg må avlyse. er d hans plikt å fikse dette selv? si til jobben at han faktisk ikke kan pga at han skal ha gutten hvis han ikke finner evt barnevakt??.. synes d er så merkelig. snakka med han i stad å da sa han at i juli hadde han kun 3 fri dager pga ferie og sykdom.. skal dette gå utover tiden han skal ha med gutten?????

d som irriterer meg såååå er at han i d siste har sagt at han skal ha 50-50. beviser jo ganske så bra at han ikke har mulighet til det.. (jobber som restaurant kokk, så mye kveld)

blir så provosert jeg...

åsså er d så rart, for han får fri til å kjøre/spille poker turneringer og fikk fri forrige helg til å dra på festival.. da må han sannelig meg få fri til sønnen sin å..

*grrrrrrrrrrrr*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en prioriteringssak synes nå jeg. pappaen her har gitt beskjed til jobben at noen dager kan han rett og slett ikke jobbe overtid for da har han ungen, og det har de godtatt. Synes du skal si fra om dette, men det er jo ikke noe du kan gjøre med det siden man ikke kan tvinge noen til å ha samvær.

Skrevet

du burde snakke med han. men lovmessig så er det ikke så mye du får gjort.

sånn sett er vi mammaer tapene. om pappaen vil ha mer tid så "må" vi gi dem det og om de ikke vil ha noe tid så må vi finne oss i det. å når de vil begge deler, så blir man jo bare forvirra. ihvertfall blir jeg det

Skrevet

ja ikke sant, skikkeli forvirra. sier han savner gutten osv, men gjør ikke mye for å få treffe han.. han jobber i egon kjeden, så kan ikke skjønne at d skal være noe problem. han skal egentli ha annenhver lørdag fri, å jeg mener at når man har barn skal jo arbeidsgiver skjønne d at han da skal ha fri å at d ikke er noe vits i å ringe han om jobb.. mener ungene kommer før jobben altså.. tror de på jobben hans har godtatt dette, men at han selv ikke gjør d han kan for å få til samvær.. ettersom han får fri for andre ting mener jeg..

Skrevet

neste gang han skal ha gutten så kan du jo bare ringe 2 timer før han skal levere han igjen og si at du må jobbe og ikke kan ha han alikevel.

kansje pappaen forandrer seg når han får smake sin egen medisin?

Skrevet

hehe, ja d hadde tatt seg ut.. lurer på om han stiller opp like my for meg når jeg skal begynne å studere.. gi slipp på alle planene sine for min skyld.. tviler jeg stærkt på gitt..men som sagt ovenfor har jo ikke vi noen rett til å tvinge far til samvær.

men synes d er litt rart at når man har en avtale så kan de bryte den som de vil.. er det ikke noe om at de må betale hvis d skjer for ofte? til staten eller nå?

Skrevet

det tror jeg bare er i svert få tilfeller når det har vært rettsak på at pappaen skal ha samvær men han ikke stiller opp.

det som er trist med alle avtaller når det kommer til barn og samvær et at de bare gjelder om man forholder seg til kontraktene. så i realiteten kan du dra han med på familieværnkontret få han til og skriveunder en samværsplan også kan dere gå ut av døra også kan han bryte den uten at det går ut over noen andre en deg og gutten.

men han får jo fratrekk i bidraget for og ha gutten. om han ikke har han kan du keve at nav regner ut barnebidraget på nytt. du sier til de at han ikke har gutten på overnatting.

om han ringer de og sier noe annet så er det han som må bevise at han har gutten på overnatting. og ikke du som må bevise at det ikke skjer.

men det er jo ikke mange kronene det er snakk om.

hva tror du hadde skjedd om du hadde ringt han når han har gutten og sakt at du måtte fikkse noe og ikke hadde murlighet til og få han tilbake før i morgen?

Skrevet

det tror jeg nok aldri hadde gått.. kunne ikke ringt på jobben sin han for å si at ha blir et par timer forsinket.. men d må vel vi gjøre når far ikke kan stille opp.. blir litt provosert av de reglene jeg. men hans tap, får bare håpe han ofrer joben mer når gutten blir større å skjønner ting..

Skrevet

det skumle er om han ikke gjør det. da blir jo gutten din såra vær gang han ikke dukker opp.

har dere vært på familieværnkontoret?

om ikke så er det jo en murlighet og dra han med dit kansje det hjelper?

Skrevet

vi skal dit på torsdag.. jeg innkaldte pga at han i lang tid har truet med 50% hver gang vi kranglet. å at han skal ha samværet alt etter når d måter han. skal få faste helger ol. han ville til mekling som sagt for å kreve 50%. at han ikke skjønner at han ikke har mulighet til d.. han synes ikke d er noe problem å ordne barnevakt til gutn når han jobber kveld.. gutten må vel ha d bedre hjemme sammen med moren enn en ukjent person som må legge han for natta.. frykter ikke at han skal få d, men håper ikke han drar d så langt at advokater og retten bli innblandet. tar så mye energi.

Skrevet

han må jo være tilbakestående.. hehe.

det tar så mye energi når de holder på sånn. han får ikke 50/50. kansje han forstår det etter dere har vært der.

har dere vært der før?

her sånn hjalp det masse med familieværnkontret. vi har et helt annet sammarbeid nå en før.

lykke til!

Skrevet

ja vi var der da vi var gode venner og enige at 40/60 var til d beste for gutten.. nå tenker han i andre baner.. for meg høres d ut som at han da får mer kontroll over meg, sverte meg.. atartet da han begynte å bli sjalu da han innså at jeg hadde kommet over han.

men men. tar en dag av gangen. vi har jo bra tone når vi snakker nå, så satser på at han innser hva som er best for gutten=)

Skrevet

ja, vi får krysse fingrene for at det går bra. og at han begyner og innse at om han skal ha 40/60 så må han faktiks være der 40% av tiden.

du må fortelle oss hvordan det går da :-)

Skrevet

Hos oss har vi hatt motsatt problem... Moren til stebarnet mitt har ungen 50 % og vi henne 50%. Når hun skal være hos moren, får vi stadig spørsmål om vi kan ha barnet for henne for hun må jobbe. Vi prøvde å være strenge på dette før, og sa at når jenta skal være hos henne, så skal hun det. Men resultatet ble at moren plasserte henne bort til hvem som helst. familie, venner,naboer og etterhvert bekjente... ( ungen visste ikke navnet på de en gang).

Vi har prøvd å true henne med at vi kan ta over omsorgen helt, og at hun kan ha barnet når hun selv ønsker det.Denne trusselen bryr hun seg ikke om, og nå "passer" vi jenta for henne når hun ber oss om det. (kan jo ikke svikte ungen vi også stakkar) Og det blir oftere og oftere. Hun har henne langt i fra 50/50 selv om det er avtalen.

Så det er ikke bare fedre der ute som svikter ungene nei!!!

Skrevet

Det er sletts ikke sånn at det bare er menn som 'svikter' ungene sine, men når det blir mest damer her så blir det jo fokus på menn.

Skrevet

skjønner ikke det der jeg, uansett om man er mamma eller pappa. barna SKAL komme først uansett. huff, stakkars unge som blir plassert her og der. synes d blir så feil å la hvem som helst passe barna. her er jeg nøye på hvem som passer guttn min. får ikke noen av de til å passe han så får jeg la være å dra dit jeg skal da. uansett hvor viktig d er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...