2 Hærligheter! Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 At det er en bank som hver eneste morgen setter inn 86.400 kroner på kontoen din. Det er ingen feil. Utbetalingsordren er riktig og utstedt av en utrolig rik velgjører. Det som er en ulempe er at banken overfører ikke pengene til neste dag. Det du ikke bruker opp blir hver eneste natt slettet, også får du nye 86.400 kroner til disposisjon neste dag. Hva ville du gjort? Selvsagt hadde du brukt opp alle pengene som ble satt inn, hver eneste dag. Hver og en av oss har en slik konto. Navnet på denne kontoen er TID. Hver eneste dag blir du godskrevet med 86.400 sekunder. Hver eneste natt blir tiden du ikke brukte fjernet.Ingenting blir overført til neste dag og du kan heller ikke bruke noe på forskudd. Hver eneste dag blir en ny konto opprettet for deg. Hver eneste natt blir det du ikke brukte fjernet. Du må leve i nuet og bruke dagens innskudd. • For å forstå verdien av ETT ÅR, spør studenten som strøk til eksamen. • For å forstå verdien av EN MÅNED, spør en mor som fødte sitt barn for tidlig • For å forstå verdien av EN UKE, spør redaktøren av en ukeavis • For å forstå verdien av EN TIME, spør de nyforelskede som venter på og møtes • For å forstå verdien av ETT MINUTT, spør han som kom for sent til flyet. • For å forstå verdien av ETT SEKUND, sspør personen som akkurat unngikk en ulykke på motorveien • For å forstå verdien av ETT MILLISEKUND, spør han som kom på andreplass i en OL-konkuranse Verdsett hvert eneste øyeblikk og verdsett det enda mere fordi du delte det med noen som betyr noe for deg. Tiden venter ikke på noen. Gårsdagen er historie. Morgendagen er et mysterium. Dagen i dag er en gave!
På vei igjen <3 Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Den var utrolig bra!! Får nesten dårlig samvittighet for at jeg sitter her jeg nå.. Men, mannen er ute og barna sover, så er vel ikke mye annet jeg kan gjøre... Men har tenkt mange ganger på at den tiden vi prøver å slå i hel, er livet...
Mamma´n til A og F Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Takk for en fin påminnelse. Skal ta vare på det og lese det regelmessig!
2 Hærligheter! Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2007 Ja,utrolig bra skrevet...Fikk det på mail av en venn...det får en til å tenke..
2 Hærligheter! Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2007 Dytter den til dere som er natteravner før jeg hopper til sengs! Natta :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå