Gå til innhold

Quinny eller Carena til syden ? Kreta !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet mange sier at man bør ta med seg den ordentlige trillen. Jenta mi er 10 mnd, så må ha sittedelen. Iallefall så er den jo ikke sammenleggbar på quinnyen. Selve sittedelen må jo bli veldig vanskelig å frakte ?! Også bilsete da ? Huff jeg har 0 erfaring med dette og aner ikke hva jeg skal ta med av delene. Er jo en hel del å drasse på !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom akkurat hjem fra Hellas ..............og takk og lov for at jeg tok med meg quinnyvogna og ikke tilbudet om å låne trilla til veninna mi:)

Skrevet

Vi har alltid reist med Quinny vogne og det har fungert veldig bra for oss.

Når du snur den slit at hun sitter mot deg blir den mye mindre når du skla pakke den i posen som du sender den i:)

Skrevet

Kan jeg spørre hvordan du fikk det med deg da ?

Sittedelen og underdelen ? Hvor leverer man det ? Koster det ?

et spm til, stemmer det at barnet har rett til 20 kg bagasje det også ?

Skrevet

Jeg hadde tatt med en god sove vogn som samtidig hadde gode hjul. Husk at snuppa de ikke har egen baggasje vekt, det er kun 20 kg pr. betalene reisende. Vogn går utenom.

Hva skal du med bilsete?

Skrevet

men sittedelen kan ikke slåes helt sammen ? Tenker quinny comfort vognen, eller roter jeg fælt nå ?

Skrevet

Jo du legger ned ryggen så blir den jo helt flat

Skrevet

Babyer har 1 stelleveske som håndbagasje og 10 kg bagasje + en trille.

Skrevet

nei alle sier det: ta med bilsete ! Aner ikke jeg !

Når det gjelder quinnyen så nekter vesla å sove i bagen, har ikke sovet der siden hun var 3 mnd, nekter PENT ! Så jeg må ha sittedelen med og kan ikke helt se hvordan det skal gå enkelt for seg. Også irriterer jeg meg over at jeg igår ringte reisebyrået og spurte ekstra om å få betale ekstravekt på forhånd så jeg kunne ha med ting til vesla, så svarte hun så pent: nei datteren din har jo egen vekt hun, kan ha med 20 kg, akkurat som du ! Tenkte det var for godt til å være sant, presiserte igjen: hun er bare 10 mnd, jaaaada hun får 20 kg alene sa damen !

Skrevet

Er sittedelen jeg snakker om. Den får du jo lagt helt sammen.

Stemmer det med vekta,hehe

Skrevet

Har Carena Easy selv, og er fornøyd med den til sitt bruk. Men ville ikke hatt den med til syden. Hvis man skal trille den ut på stranda opp trapper ol. er den ikke noe særlig. Skal selv reise i sept. Da tar jeg Teutoniaen, helt klart.

Skrevet

Vi har reist mye med snuppa, var i Agia Marina Kreta når snuppa var drøye 3 mnd, når snuppa var 15 md var vi på Zakynthos, 27 mnd Mallorca, 30 mnd Tenerife og 3 år Mallorca. Jeg sverger til god vogn, med gode hjul og demping (ikke alle veiene/fortauene er like rette/gode å trille på. Du må vel ha med reiseseng, hun er vel for stor til å sove i vognen. Hvor skal hun sove på dagen? Jeg kjenner ikke til den vognen du har, vi har og hadde en Teutonia Mistral Sport= super syden vogn.

Første året når vi var på kreta bet jeg ekstra til star tour for å få med ekstra bagasje til snuppa, betalte da for 10 kg. Fikk dengang beskjed om at vogn og reiseseng gikk utenom. Noe jeg også har erfart seinere er sant. Jeg er 100% sikker på at det er 20 kg pr betalene. Du betaler jo kun et slags gebyr på 250 for barn under 2 år.

Jeg må innrømme at vi ikke har hatt med bilsete for å frakte snuppa fra flyplassen og til hotellet, eller med en evt taxi på kvelden. Snuppa har da sitti på fanget våres. Ja, det er uforsvarlig, men vi gjør det fordet.

Skrevet

Det er en sportsvogn, hvor du kan legge ned ryggen omtrent helt. Hun kan fint sove i den, men jeg kommer til å ha henne i dobbelsengen sammen med meg om nettene bare. Får bare bli slik der nede, tviler sterkt på at jeg orker ha med bilsete selv.

Skrevet

Er det en ting jeg har lært å så er det å få det skriftelig fra reiseselskapet at de under to har egen vekt de også. Vi slapp fint ned til Spania med lillegutt sine 10kg bagasje, men hjem måtte vi betale fler hunder i overvekt. Sur slutt på en fin tur.

Skrevet

Jepp da skal jeg ordne meg det :)

Takk for tips alle sammen !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...