Gå til innhold

Vannkopper og graviditet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabounge her som har fått vannkopper. Jeg har aldri hatt vankopper og har hørt at det kan være skadelig å få det under graviditet.. Noen som vet hva som kan skje. Ungen leker en del her hos oss så jeg prøver å unngå henne litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, når det gjelder infeksjoner er det en grei huskergel at dersom en gravid kvinne ikke trenger å utsette sg for den, skal hun ikke gjøre det. Når det gjelder vannkopper spesielt, er det ikke farlig å få det mens en går gravid, foruten mot slutten (nært opp mot fødel), pga at barnet helst ikke skal være sykt når det fødes (best mulig utgangspunkt for bæde mor og barn).

Skrevet

Styr unna naboen! Å få vannkopper som voksen kan være alvorlig. Det er mye verre enn å få det som barn. I verste fall kan det være fatalt. (Kilde: Min onkel som har jobbet som spes. i allmennmedisin i 40 år). Du trenger ikke bli kjempesyk - det går som regel helt fint, men en trenger ikke utsette seg for unødig risiko. Lykke til videre! Jeg ønsker det et friskt svangerskap ;-)

Skrevet

Man skal holde seg unna virussmitte som gravid !

Og jeg fikk vannkopper som 20-åring , jeg er tøff altså , men jeg trodde jeg skulle dø av det ! Gikk ned 7 kilo , og hadde høy feber og prikker overalt på kroppen , i nesen , i rompa ja name it ;-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...