Gå til innhold

Kan dere alenemødre dele noen erfaringer?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) har termin om noen uker, å har begynt å tenke litt på hvordan ting kommer til å bli etter barnet er født.... Tenkte dere kunne dele noen erfaringer,,,, Hvordan er helgene deres, blir det ofte å sitte hjemme alene fredag og lørdagskveld? føler dere dere ensomme? hvor gammel var baby når dere gikk ut første gang, tenker på byen en lørdagskveld osv Å hvordan føler dere gutter ser på at dere har et barn fra før? Er litt redd alle gutter skal bli skremt av at jeg har en liten baby... Jeg har jo lyst å treffe noen etter hvert, ikke kjekt å være alene.... hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

babyen min er nå 7 måneder, jeg har vært ute 2 ganger siden han ble født. første gangen var når han var litt 6 måneder tror jeg.

men jeg kan ikke gå ut på en stund, for han var mekting fornermet når jeg kom hjem og sparket og slo meg. så det var helt tydelig at han ikke syntes det var greit.

så det blir veldig mange kvelder hjemme alene.

men jeg tror ikke det skremmer guttene at jeg har fått barn, skremmer vel heller meg mere. skal jo være ganske seriøst om jeg skal være villig til og sattse noe.

han er utrolig mamma gutt :-) (han har jo ikke så mye valg) å det er på mange måter kjempe kos og få en liten en :-)

gled deg du :-) når du skal ut og feste blir mye lettere og finne ut av når babyen har kommet ut. for mammahjertet ditt kommer til og ønske og være sammen med han hele tiden, så det kan godt hende du ikke vil forlate han i det hele tatt.

så ja mange lange ensomme kvelder. men internett er veldig fin ting. da får man ihvertfall pratet med folk selv om man ikke ser dem :-)

Skrevet

Snuppa er 8 mnd, og jeg har vel vært ute 2 ganger...første gang da hun var 5 mnd, men da drakk jeg ikke noe særlig. Andre gangen var nå for 3 uker siden. Jeg sitter mye alene i helgene, men noen ganger reiser jeg hjem til mamma og bor der i helgene. Litt selskap iallefall. Men ellers har jeg det ganske hektisk på ukedagene, så det er jo noen ganger ganske deilig å være alene også. Bare slappe av på sofaen og ikke tenke på noen andre enn meg selv.

Tror ikke du skal tenke så mye på om du er mindre attraktiv når du har baby/barn. Mange menn som har barn også, og da blir det jo noen ganger mine/dine/våres barn riktignok. Men jeg har ikke tenkt mye på det, men når jeg evt skal på sjekker'n så skal jeg være åpen på at jeg har ei lita ei, så får de heller gå om det skulle være uinteressant. De er jo ikke noe å spare på uansett ;-)

Internett er jo en fin ting som mortilgunnar sier...er på hver dag stort sett, og deler jo tanker/følelser/erfaringer her, og det er jo gjerne mer hjelp å få her enn fra f.eks venninner som ikke har barn. Ikke mange av mine venninner har barn, så det er naturlig for meg å søke hjelp/råd her.

Snuppa her er fortrolige med alle hun....i går var jeg på et møte og venninnen min skulle passe henne en time. Hun sov da jeg ga henne fra meg, og hun våket til ansiktet av venninnen min som hun da hadde sett kanskje 4-5 ganger tilsammen på 8 mnd, men hun babler og smiler som de skulle vært bestiser. Hun har hele tiden vært vant med å hilse på alle mennesker jeg treffer på, og det har vært viktig tror jeg, for da er hun (foreløpig) ikke redd når jeg går. Bryr seg egentlig ikke, og bare vinker til meg når jeg forsvinner ut døra :-)

Ting blir nok bedre enn du kanskje tror nå, men bare ta alt som det kommer. Den første tiden vil du nok antagelig ikke være så mye utenfor døra...hehe

Skrevet

Takker for svar:) en har så mange tanker om hvordan livet blir etter baby blir født,,, Er liksom en helt ukjent tilværelse en går i møte, å da er det bra å kunne spørre noen som er i situasjonen:)

Skrevet

Jeg har brukt sidene her flittig, og har fått svar på masse jeg lurte på. Mye går av seg selv, men det har blitt mange spørsmål ang barnefar/samvær og den biten der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...