Adalis Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Har ønsker om å dele økonomien vår, da vi har ett litt ustabilt forhold, og han har egen gjeld på eiendeler som vokser i verdi som jeg aldri vil få ta del i. Han bruker mange tusen hver måned på det lånet, jeg bruker alle mine penger på felleskapet, og dette syns jeg er litt urettferdig, for jeg vil da aldri få opparbeide meg noen formue, mens han vokser og vokser, mens gjelden blir mindre og mindre. Jeg tenker nå i forhold til en evt. skilsmisse siden vi har en del problemer, og jeg tror mange av de problemene vil vedvare i flere år, så "risikoen" for å skilles vil nok være der... Så, forslaget mitt er at jeg står som full eier av huset, og får særeie på det. Så til spørsmålet mitt; når en part eier huset og betaler hele lånet, skal da den andre betale noe i forhold til det? Eller skal den personen bo gratis? Evt. betale mer enn den andre på feks. mat? Begynte plutselig å tenke på det, er jo ingen som får bo gratis, og har man delt økonomi, så er den jo delt... Noen tanker, synspunkter og råd?
kaur *har født!* Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Jeg står som hjemmelshaver på huset vårt. Lånet er også i mitt navn. Da vi deler alle utgifter regners jeg det som rimelig at også han på en måte "kjøper seg inn" og i tillegg får goder ut i fra verdistigning. Vi har ikke noe av dette på papir, men jeg regner med at det vil være en naturlig fordeling at han f.eks per i dag eier 1/10 del eller noe sånt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå