Gå til innhold

Noen med basseng i hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fant dere det? Hva betalte dere?

Mange spørsmål fra en som ønsker seg et lite og søtt basseng i hagen...;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slenger på et spørsmål til,- hvordan er det sikkret? Det er jo ikke så pent med et 1,5 m høyt gjære i hagen med låst port.

Skrevet

Jeg ser for meg at vi skal grave det ned og ha terassen rundt det. Gjerne ovalt med mål på 3-4 meter. Og ha barnesikring over som vi bruker når vi ikke er der. Det finnes vel sikkert noe sånt.

Skrevet

det må jeg få høre mere om...jeg vil og ha nemlig...eller badestamp må det vel bli her ettersom det er så sabla kaldt her thihi

Skrevet

Hihi... jeg inviterer deg på besøk i mitt kommende basseng og mummihus til neste sommer... jeg har store planer, serru...:P

Skrevet

Søsteren min har basseng i hagen. Det er vel ca 3 m brett og 6 meter langt. De er fire barn og to voksne. God plass til å svømme i. De har gravd det litt ned. Men bygget terasse rundt, så fra nedsiden ser man opp på terassen. Fra siden av huset, kan man gå rett bort til. De har plass til sitte grupper i hvert hjørne (bord med fire stoler) og på ene siden er det så bredt att det er ett firkantet bord med to stoler til også. I hjørnene er det goood plass ti å gå osv. De har duk som de kan legge over bassenget, så det ikke blir farlig om noen faller ute, og de har et pent gjerde i treverk rundt hele terassen. Inn til denne terassen så er det port med lås på. Fra husterassen så ser de litt ned og bort på hele herligheten. Det ser virkelig pent ut. Mannen i huset har snikkret alt selv:)

Tror de batalte ca 40 000 for bassenget (det er en duk, ikke plastikk), pluss terassen da og litt arbeid med graving, noe sand og ol til å legge dukbunnen oppå osv.

Vet ikke helt hva de har betalt totalt. De har gjort det meste selv. Men kan nevne at de begge har lavtlønns jobber og har fire unger. Ingen skulle tro at de skulle ha råd til noe slikt. Men de har altså klart det:)

Skrevet

Å, det høres fint ut:D Leste om basseng i Vi i villa og siden vi nå får plassen til det, så hadde det vært herlig med basseng i hagen... *drømme*

Vet du hvor de kjøpte materialene?

Skrevet

Husker ikke:)

Skrevet

Vi har basseng i hagen, på sommerhuset.

Det er 5*8 meter, 1 meter med vann.

Det er nedgravd. Vi har steinheller rundt hele bassenget.

Hele eiendommen er inngjerdet, noe som var et krav fra kommunen da bassenget skulle byggesøkes.

Men nå har det kommet en slik duk som man ruller over, som tåler at et menneske går oppå den, så nå er det mulig at det hadde holdt med den duken? Det er jeg ikke sikker på, men det vet sikkert bassengforhandlerne eller kommunen.

Vi kjøpte bassenget av et firma som jeg ikke husker navnet på, men det var noe sånt som :Norsk bassengcompani eller noe sånt.

Men det finnes jo ofte annonser for slike firmaer i "ViiVilla", så det er ikke vanskelig å finne.

Husker ikke de ulike summene, men tror hele greia, med graving, heller, grus, sand, lecavegger o.l kom på ca 150 000,-

Men vi gjorde ikke noe selv. Tror man klarer det meste selv, det så ikke så vanskelig ut da jeg så på, hehe.

Den nye dekkeduken har vi kjøpt i etterkant, husker ikke prisen på den, men den var ganske dyr.

MEN...så til det som jeg ville frem til hele tiden: det er aldeles herlig å ha basseng i hagen!!!!

Anbefales på det sterkeste, hvis man har plass og råd.

Vi er på husjakt, og der er en av kriteriene at hagen skal være stor nok til basseng, for det vil vi ha hjemme også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...