Sabina og gjengen Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Småen på 10mnd står i senga å hyler og skriker og innimellom roper han på meg (mamama). Han har aldri vært så ille før, han har ikke feber, virker ikke som han har vondt noe sted, fått vanlig mengde mat, ren bleie og alt. Nå skjønner jeg rett og slett ikke hva det er med han:/ Noen som har noen forslag?
Piipii Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Vet ikke om jeg har så mye råd å komme med, vet bare hvordan du har det. Snuppelure her også var sånn, men ikke når hun var på den alderen men leeeeenge før det også Vi kjøpet babysafe vi, og da roet hun seg med en gang. Nå vet ikke jeg om det du forteller har vært et problem som har holdt på en stund eller om det bare er nå. Hvis det ikke har holdt på så lenge prøver han kansje bare å teste deg,ganske så utspekulerte,hehe Og hver gang du kommer inn tilfredstiller du det han vil ,hehe. Det vi gjorde var å la henne gråte en stund, hvis det ikke ga seg gikk vi inn til henne. La henne ned og så god natt og gikk ut igjenn. Sånn holdt vi på en stund og tilslutt virket det. Vi tok henne aldri opp av sengen. Tilslutt skjønte hun at natt var natt:) Lykke til
akt80 & Sara Emilie Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Sara har og vært slik i det siste, det var ørebetennelse.. hun tok seg ikkje til ørene så ante ikkje at det var det før vi var til legen.. hun er og 10 mnd:)
Kvakki Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Samme opplegget her, skjønner ikke hva det er som skjer..Hun er nettopp blitt 11mnd. Bruker å sovne som en stein kl.19, idag ble kl 20.30.. Dessverre ingen tips..
Hønemor&guttaboys Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Samme her også! Mini er straks 8 mnd, og har holdt det skikkelig gående de siste kveldene. Han deler soverom med storebror som er ett år eldre, som også holdes våken. I går ble det stilt halv 12!!! Vi bruker babysafe på begge her, men ikveld forsøkte jeg å legge minstemann uten. (Saken er at han sovner uten en lyd på dagtid, hvis jeg legger ham i senga da, og da er det uten babysafe'n.) Og han er allerede sovna! Aner ikke om det var fjerninga av babysafen som skulle til, men. Angående ørebetennelse; de får da vel feber ved det også? Skjønner ikke helt at man ikke kan merke det. Men kanskje de ikke behøver få feber..?
Sabina og gjengen Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2007 Han har ikke ørebetennelse, har kjent på øra hans, og vi var hos legen på onsdag, han hadde feber da, men vært frisk siden onsdag ettermiddag, Han har ikke grini når han har blitt lagt på flere mnd.. har bare liggi å babla litt og sovna sjøl.. så jeg skjønner ingenting:/
Anonym_her_inne Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 De kan få en slags ørebetennelse ved forkjølelse også... Da sønnen min hadde øyekatarr var vi til legen for å få øyedråper. Han hadde ikke feber, bare tydelig øyekatarr. Legen kikket i ørene, og sa at han hadde spente trommehinner eller noe slikt, og at hvis det hadde vært høst nå ville han ha anbefalt dren! Og jeg trodde bare at gutten hadde øyekatarr! Så det er visst mulig med "stille" ørebetennelser...
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Tennene? Ta en titt inni munnen hans.
rampetrollet Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 Tenkte det samme som Solsikker over her. Tenner. Jeksler kan være fryktelig vonde og gutten vår var veldig plaget når han fikk jeksler og hjørnetenner. Sjekk munnen, hev hode enden på sengen og gi paracet om han har vondt. Har du prøvd med litt "gom massasje"? Ta litt dentinox eller en kald klut og gni på gommene og se om det kan hjelpe.
rampetrollet Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 Du får forresten kjøpt en "gummitannkost" som du kan tre på fingeren din og massere gommene med på apoteket.
Sabina og gjengen Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. juni 2007 Han har 8 tenner, det er umulig å putte fingeren inn i munnen hans:p Han biter hardt, men sjekka det igår så godt det lot seg gjøre og så ikke ut som om nye tenner er på vei. Når han fikk de andre tennene var han ikke plaget. Han har ikke vært forkjøla, til du som svarte at forkjølelse kan gi ørebetennelse.. skjønner ingenting jeg. Hanroer seg om jeg kommer inn på rommet og sitter ved senga, nå ligger han å skravler, men han er jo stuptrøtt, hvorfor sover han ikke... argh:(
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 29. juni 2007 #12 Skrevet 29. juni 2007 Jekslene er somregel en smule vondere enn andre som kommer ut. Gi han en paracet.
Sabina og gjengen Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. juni 2007 Han sovna før jeg fikk lest svaret ditt, men er det ikke litt tidlig for jeksler når han bare er 10 mnd? er førstegangsmamma (som dere sikkert har skjønt:p) så har ikke så mye peiling;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå