Gå til innhold

Inkompetent lønningskontor :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shit altså, skulle tro at en lønningskontor i en så stor statlig etat anta hva de drev med.

Da jeg var i svangerskapspermisjon avviklet jeg 4 uker ferie. I disse 4 ukene fikk jeg også kun 80 % lønn. Reagerte på det den gangen og ringte for å snakke med de. Fikk en svada forklaring som jeg ikke skjønte noe av.

I ettertid har jeg snakket med en tidligere ansatt på samme lønningskontor. De har i årevis gjort feil, og korrekt er jo selvfølgelig 100 % utbetaling under ferie. Men da de oppdaget denne feilen gikk de tilbake og etterbetalte til de det gjaldt? Neida...

Og i fjor jobbet jeg 40 %, har dermed krav på 10 dager ferie med lønn, i juni fikk jeg feriepenger hvor jeg er trukket for 15 feriedager med lønn (innviklet utregningssystem i satetn). Ringte igjen og snakket med de, og joda.. jeg hadde krav på 15 feriedager med lønn, fordi de har endret måte å regne ut feriedagene på...?!?!!?!?! Hvordan kan hele ferieloven endre seg fordi de endre lønningssystem? Jeg kan da umulig ha krav på 15 dager lønnet ferie da jeg kun har jobbet 40%?

Har nå skrevet 2 klagebrev i og med at å ta en telefon funker tydeligvis fryktelig dårlig.

Er jammen noen tusenlapper de har snytt meg for også :o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...