flypapir Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg var på jobbintervju i dag, er snakk om å være assistent/miljøarbeider i skolen og være "frimerke" på en gutt med adhd og touretts. Hørtes ganske krevende ut, men også veldig spennende. Eneste er at jeg har veldig lite peiling på slike diagnoser.... Noen som har lyst til å opplyse meg litt...? Må uansett lese meg opp dersom jeg får jobben, men ville vært kjekt å høre dersom noen har erfaringer med gutter med en slik diagnose. Er forresten utdannet sosionom... Tusen takk for svar!!
Sentralstøvsugeren Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har erfaring med det - men slike barn er jo like ulike som andre barn.... Tenkte du på diagnosen generelt?
SuperGlad Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Sambo, lillesøstra hans å mange andre i familien hans har tourettes. men slik hun andre sa her, så er de så forskjellige å har ulike "symptomer".
flypapir Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2007 Ja, tenker litt mer generelt. Vi hadde ikke så mye som gikk spesifikt på slike diagnoser under studiet, og jeg har ikke erfaring i å jobbe med barn med denne type behov, er derfor jeg lurer. .
2 søte små gutter Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Har hatt en lignende jobb for noen år siden, var utrolig krevende og utrolig givende på mange måter !
flypapir Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2007 Slik jeg har forstått det er han det er snakk om ganske hardt ramma (om man kan si det slik). Jeg er bare redd for at det blir for intenst, at jeg sliter meg helt ut.... Kommer jo selvsagt at på om vi får en god relasjon osv. Men supert om dere kan si litt om hva dere tror... Jeg liker tanken på en slik jobb, samtidig som jeg vil ha igjen energi til tulla mi også!
nickoline og supermann Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Barn med adhd, tourettes og autsime kan være så forskjellig.... Det høres ut som en krevende jobb. Har selv kun jobbet med barn med autisme....... Ville bare si lykke til med jobben. Du kommer helt sikkert til å trives
Sentralstøvsugeren Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Da vil jeg anbefale en fantastisk bok som heter" Kan de ikke bare ta seg sammen" av Rønhovde.. Den tar for seg gode tips for arbeid med både AD/HD og Tourettes.... Jeg synes det var en fantastisk spennende og givende jobb . - men samtidig krever det mye av deg også....Ikke få ganger "tok" jeg disse barna med meg hjem....grublet og gnagde på hva jeg kunne gjøre for at de skulle ha det bedre!
flypapir Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2007 Tusen takk! Tenker at det blir både opp- og nedturer. Men er uansett kjekt å ha en jobb med litt utfordringer! Tror nok jeg tar den, hvertfall hvis jeg får lønna slik jeg vil ha den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå