BEA-77 Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Hadde tenkt å innrede barneromet med blandt annet en stol og pall med tanke på amming og kosing der inne. Men så kom jeg til å tenke på at det kanskje var litt bortkastede penger dersom barnet likevel sover inne hos oss... Vi har barneromet ikke så veldig langt i fra soveromet vårt. Og i utgangspunktet (he he mulig jeg forandrer syn når den lille skjønne har kommet til verden) tror jeg det er bra for både foreldre og barn å sove på eget rom, da jeg antar at en sover mer uforstyrret da. Men når er det egentlig vanlig å legge barnet på eget rom?
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Noen legger barnet på eget rom fra starten av... Andre har de hos seg til de er ganske store. Vi hadde barnet vårt inne hos oss til rundt 1 år. Da hadde vi behov for å få tilbake rommet vårt. Og dessuten burd ebarnet vennes til å ligge på rom alene før det blir for stort.
Tredjepåplass Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Vi hadde storebror på rommet til vi flyttet inn i nytt hus da han var to år. Lillesøster fikk pent flytte inn til storebror allerede da hun var litt over ett år, fordi hun våknet hver gang vi skulle legge oss, og holdt det gående. Da hun kom inn på hans rom, sov de bedre, begge to. Og ikke minst vi! Men jeg hadde begge to i sengen med meg til de var rundt ett år, fordi jeg syns det er greiest å amme dem da. Så slipper jeg å stå opp og våkne helt når jeg skal amme. Planlegger det samme med nummer tre. Men de ble lagt i sin egen seng om kvelden etter hvert som de ble større, og ble bare tatt over i vår seng når de skulle ammes.
Piipii Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Snuppelure her flyttet ut fra oss da hun var ca 2 mnd. Mange som syns det var tidlig, men både hun og jeg sov så dårlig når vi lå på samme rom, så ettr hun flyttet så vi mye bdre begge to. Så er vel opp til hver enkelt når man føler for det, er vel ikke akkurat noe fasit på sånt
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 vi flyttet synnøve inn på eget rom nå når hun ble ett år. jeg skulle ønske det skjedde to mnd før, for hun sover mye bedre og lenger om mårran på eget rom. hun våknet i fem-tida når hun sov på vårt rom, nå våkner hun halv sju... nå med neste baby kommer vi til å flytte h*n inn på eget rom når h*n er 6 mnd. da begynner h*n å få fast føde, og skal igrunn ikke ha mat om natta lenger.kommer til å være striksere på dette nå enn jeg var første gang... synnøve har fått pupp når hun har våknet kl 0500, fordi jeg ikke orket kampen..
mamman til gogutten Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Krybbedødforeningen anbefaler at ungene sover på rom med foreldrene til de er 6-12 mnd mener jeg det stod på siden deres. Anbefaler å lese det som står på siden deres for å unngå alles store mareritt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå