Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 En viss fare for å virke snobbete her, men er ikke det altså, bare litt uvitende når det gjelder babyutstyr og sikkerhet. Vi vil jo selvfølgelig at alt skal være så trygt som mulig for den lille skatten vår, men har ikke så mye kunnskap rundt dette ennå. Er det da lurt å handle seng, sengetøy, madrass og stellebord på IKEA? Antar at produktene er testet og like sikre som det som blir solgt i spesialforretningene? Tenkte at man kanskje får litt mer info i spesialforretningene og det er jo ikke IKEA sin sterke side... Kan legge til at vi ikke har så dårlig råd, så egentlig ikke økonomien som er det avgjørende. Men har sett på bilder, at de har fine ting og til langt lavere pris enn lignende produkter, til langt høyere pris andre steder. Noen som har noen mening som de vil lufte her?
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 skal ikke være noe problem å handle på ikea.. men ang seng og sengetøy så er ikke det alltid samme størrelse på "vanlig" sengetøy på "spesial" forrettning har jeg blitt fortalt da..
KristineH79 Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Har hørt at Ikea skal bytte til vanlige størrelser, men det finner dere sikkert ut på hjemmesiden dems...
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Vi kjøper seng på Ikea, og kommode til oppbevaring av klær og stellepute på toppen. Tror det var standarmål på den senga, men det bør jeg kanskje sjekke en gang til?
mcs07 Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Har stellebord fra Ikea og er kjempefornøyd med det!! Billig og bra. Man forlater jo uansett ikke ungen oppå noen stellebord, ingen er så sikre....hvis du skjønner hva jeg mener. Handle i vei du!! Vet og at dyner og sengetøy er det egne str på men som hun sier over hvis de skal bytte til vanlige str er jo ikke det heller noe problem. Lykke til med handlinga da!!
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 viss jeg var deg vill jeg ikke ha kjøpt stellebord som du henger på veggen fra ikea, hadde en vennine å stelleborde tatt ned mens en nyfødt liten jente lå på det..
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Kan jeg få spørre hva som sviktet på det stellebordet siden det datt ned? Har ei vennine som har det stellebordet selv, syns det virker som et veldig stabilt stellebord jeg da, har jo kansje litt med hvordan en hengte det opp, mye kommer jo an på veggen det blir hengt på også da.
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 E standardmål på sprinkelseng 60x120? De vertfall det målet på senga tel dattra mi (kjøpt på babybutikk). Kjøpte forresten nettopp sengekant til lillebror i magen, som skal brukes i den sprinkelsenga vi har fra før, på IKEA. Og den passe til 60x120 seng. Så kan se ut som IKEA har skifta str på senger og div, da.
MathildeC Skrevet 30. juni 2007 #9 Skrevet 30. juni 2007 Vi kjoepte sprinkelseng paa Ikea for det var rett og slett den vi syntes var finest :-) Ikea, som alle andre som selger barneutstyr, skal ha mobler som foelger sikkerhetsstandardene, og saa vidt jeg har hoert er sprinkelsengene derfra meget gode i saa henseende. De har naa standard maal paa sengene sine (fra og med pinsen i aar) men tror kanskje de fortsatt har andre maal paa dyne og pute. Sprinkelsenga er montert og ser veldig koselig ut, naa venter vi bare paa lykkeliten!
enpå3ogenpå1 Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 det stemmer at de har gjort om målene på sprinkelsengene - de er nå 60x120 cm. Og jeg sjekket mål på dynetrekk og det er (lengde) 125x110 (bredde) og putetrekk er (lengde) 35x55 (bredde) Er det standard eller svenske mål? De har jo alltid operert med større str.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå