Gå til innhold

Faen, vekta viser 100 kg nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen motivasjonstips? Er ikke gravid ennå, men prøver... Sliter med motivasjonen for å gå ned..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei:)

jeg veit akkurat hvordan du har det, sliter med motivasjonen for å få gått ned jeg også.. huff.. det er ikke lett sånne ting, men prøv å sett deg små mål av gangen. som at du skal ned en kilo i uka f.eks. prøvå legg om kost holdet litt etter litt så hjelper det masse:)

bare det at man klarer å gå ned litt av gangen gjør det letter å gå ned:)

Skrevet

Den beste motivasjonen må være at en blir lettere gravid når en ikke er overvektig. Jeg er ei ganske stor jente selv, og synes det var et ganske enkelt valg :o)

Nå vet ikke jeg så mye om deg....ingenting, for å være mer nøyaktig. Og jeg dømmer deg ikke... Men jeg håper at motivasjonen dukker opp, slik at du får gleden av å gå gravid :o) Eller det vil si gleden av å få et barn. Svangerskap er ikke alltid en dans på roser... ;o)

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde også "noe ekstra".

Den beste guleroten for meg var at det er mye lettere å bli gravid uten.

For ikke å si at et vanlig sv.skap og fødsel går mye lettere uten! (";)

Skrevet

Hei!

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Løsningen min ble Grete Roede, men internettkurs, ikke vanlig kurs. Det er ikke noe alternativ for meg å veie meg i plenum, samt måtte møte i grupper en gang i uken. Istedet kunne jeg logge meg på nettet når det passet meg, og få personlig oppfølging på den måten. Og det funket!!! Jeg holder vekten fremdeles, 5 år og ett svangerskap senere. Lykke til!

Skrevet

Har prøvd "alt", Grete Roede flere ganger. Funket første gangen, gav opp de andre og la på meg mer enn det jeg gikk ned....

Mangler motivasjon rett og slett. Hvordan finner jeg den?

Skrevet

Ingen som kan gjøre det for deg.

Muligheten for å bli gravid burde være sterk nok grunn.

Men du må også huske at det er viktig for barnet ditt at du kan leve et aktivt liv sammen med det etterpå også. Du bør kanskje sjekke med legen din om du er på vei til å bli deprimert, for da bør du ordne opp i det problemet først. En spiser ikke sånn uten en grunn.

Du må ha det bra med deg selv før du blir gravid, for dette er avgjørende for ditt barn. Barnet ditt bør ikke starte livet med en mamma som er langt nede...

Vet ikke mer hva jeg kan si...

Skrevet

Finn deg en fysisk aktivitet som du syns er MORSOM å holde på med! Sex, for eksempel? Hehe

Men seriøst; ingen orker å trene om treningsformen er dritkjedelig, så du må finne noe DU liker. Gå turer eller svømme er kanskje fint?

Ellers så fins det trim for alle vektklasser! Jeg veier 98 kg, men trener på treningssenter og svømmer.

Fysisk aktivitet får kroppen til å glemme søtsug og trøstemat for en stund :o)

ALT utenom trøstespising som kan glede deg er faktisk en god ide!

Stor lykke til-klem!

Skrevet

hei.. vet du va jeg også var stooor når jeg ble gravid.. jeg veide 108 kilo! men når jeg fant ut at jeg var gravid la jeg om hele kostholdet..jaja vet at det er det folk sier hele tiden og det har jeg liksom aldrig giddi eller orka.. men det skjedde naturlig for meg.. jeg kutta ut brød.selvfølgelig tar jeg meg en og annen skive og bagett,men ikke vær dag lenger! og det hjelper.spiser yogurt til frokost i steden..spiser MASSE frukt istedenfor godis.og blir jeg fysen på kvelden så lager jeg meg en talerken med mye forskjellig frukt og gomler i meg det sammen med litt nøtter.. spiser litt middag også men orker ikke så mye met lenger som før så det blir med en moderat tallerken.. og jeg har gått ned 8kilo etter at jeg ble gravid,og det beste er at JEG HAR IKKE PRØVD EN GANG!!! ikke gått inn for og slanke meg men spise sundt og jeg har ikke vært kvalm eller noe i graviditeten min. så folk kan ikke si at det er pga svangerskapskvalme for det har jeg ikke hatt.. blir kvalm av lukta til rå løk.. ÆSJ..HEHE =)

men det er merkelig vordan tankegangen plutselig skiffter når en blir gravid.. det var det som ble min motivasjonen min =0)

lykke til med prøvingen =0)

Skrevet

For min del har jeg erfart at jeg MÅ trene, dvs. sykle, gå tur, jogge etc. for da forsvinner søthungeren og matlysten. Jeg sier til meg selv at jeg kan godt spise en sjokolade, men det blir ETTER at jeg har gått tur. Og etter turen har jeg faktisk ikke lyst på den:) (Høres ut som jeg er kjempeflink, men mangler faktisk motivasjon for øyeblikket jeg og:/)

Skrevet

Har ikke så mange tips og råd, du har fått mange over her. Men, du har ikke noen du kjenner som er i samme situasjon slik at dere kan trene og følge opp hverandre? Det hjelper kanskje litt på motivasjonen? Hva med mannen din, dere er 2 om å ville ha barn, kan han være en motivator og trene og legge om kost sammen med deg?

Skrevet

hei=)

vil bare si at jeg oxo sleit med å gå ned i vekt.. veide selv 105kg før jeg ble gravid.. men så fikk jeg resept på reductil av legen og gikk ned litt over 7 kg på 2 mnd... og plutselig var jeg gravid...

Skrevet

Hva med å få en hund?:)

Hvis interessen er der og at du har tid selvfølgelig!

Det er jo super motivasjon i seg selv, og da må man ut hver dag!

Jeg har opplevd at etterhvert som det lå naturlig å være aktiv hver dag-også kom naturlig å legge om til sunnere kosthold..Søtsuget forsvant fra hverdagen, kondisjonen ble bedre og det førte til litt konkurranse med meg selv:)

Er ikke alle det er slik for selvsagt, men sånn er det for meg!:)

Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...