Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg prøvde meg på å naske litt noen ganger da jeg var 14 år. Jeg ville aldri gjort det i dag, men som fjortis var det av en eller annen grunn litt spennende å naske litt i butikker. Det er vel ganske vanlig oposisjonstrang blant tenåringer. Den siste gangen jeg naska var en gang jeg stjal tre truser på en Bogerud-butikk. Da ble jeg tatt, og da ble det den siste gangen. Mora mi var i nærheten så ho kom til stedet og jeg slapp å bli anmeldt. Den dagen jeg naska hadde jeg ødelagt et sølvkjede, mora mi gikk til gullsmeden og spurte om det lot seg gjøre å sette sammen det sølvkjedet. Det lønnet seg ikke å reparere det kjedet, men jeg fikk et nytt kjede. Jeg husker at da jeg hørte det med kjedet, at det ikke lønnet seg å reparere kjedet, så var jeg glad jeg hadde stjålet den dagen fordi da hadde jeg liksom straffet samfunnet litt. Jeg var veldig imot at det ikke lønner seg å reparere sølvkjeder, og da var jeg glad jeg hadde stjålet (gjort noe som er forbudt i samfunnet) fordi da straffet jeg den dumme verden hvor det ikke lønner seg å reparere kjeder.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 helt ærlig så lurer jeg på hvor denne hevna kommer inn jeg...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Jeg er veldig sinna for at ting ikke skal lønne seg å reperere. Jeg syns det er fælt at et ekte sølvkjede (selv om sølv ikke er i nærheten så mye verdt gull, så er det dog et ekte edelt metall) ikke skal kunne repareres og bare havne i søpla. I realiteten burde det ikke være så vanskelig å lodde sammen et sølvkjede, men det er bare slik politikken har vært de siste 20-30 årene - folk skal bare kjøpe nytt og nytt og ting skal ikke repareres. Det er sløseri at ting ikke skal lønne seg å reparere. Jeg er veldig imot det der. Jeg var fly forbanna fordi det ikke lot seg gjøre å reparere det kjedet og da tenkte jeg i mitt faenivålske sinn at den dagen mora mi bare bekreftet at det ikke lønnet seg å reparere kjeder, så hadde faen meg jeg gitt mitt bidrag til en ugjerning i samfunnet. Å stjele er en ugjerning, og da hadde jeg liksom hevnet på samfunnet med å begå en forbrytelse den dagen jeg fikk motstand (dvs. jeg fikk ikke viljen min, jeg fikk ikke reparert det kjedet).
Turid Laila Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Det var vel ingen som nektet deg å reparere kjedet? Saken var jo den at det ikke lønner seg å reparere? Så da kunne du jo få reparert kjedet, men det ville kostet deg mer enn å kjøpe nytt! Djiiiiizes!
Solskinnsjenta Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Beklager, men logikken din henger ikke på greip. Det høres kanskje logisk ut for en fjortenåring, men at du fortsatt tenker slik betyr at du ikke har modnet mentalt siden da. Det er ikke rart at det er kø i fengselet når det finnes folk som deg som mener det er greit å hevne seg på samfunnet ved å begå ugjerninger når ting ikke går deres vei! Å nei, jeg fikk ikke den jobben jeg hadde søkt på, da går jeg og raner en butikk i stedet! Jeg hadde jo fortjent den jobben, så da skylder samfunnet meg de verdiene jeg stjeler for! Dessuten, som hun over meg poengterte, det at det ikke lønner seg å reparere betyr ikke at de har tenkt å kaste objektet. Men at det er like dyrt/billig å kjøpe et helt nytt. Sølvet tenker jeg de smeltet om og laget et nytt kjede eller smykke av, så det gikk nok ikke tapt! Nei, dette lukter det litt binge av...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 og hva er bidraget til hevnen da? du er jo elendig i å forklare deg.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 Oink oink oink, sier no jeg... Lille lille nøffemor, har du rømt fra grisebingen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå