Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev jeg nicket ditt riktig nå?

Vel.. Leste her at du har litt snøring ang gulping. Min gulper masse. Men gikk over til enfamil, og det er jo litt bedre. Gulper fortsatt, men ikke i så store mengder hver gang. Men renner jo ut litt konstant omtrent. Prøvde å gå tilbake til Nan for litt siden. Da ble det enda værre igjen. Så har fortsatt med enfamilen. Den holder det litt i sjakk. Han legger på seg fint og følger kurven. men har vurdert å begynne med litt velling nå. han er 3,5 mnd. er det lurt. er usikker på om jeg bør. har du noen råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært på fest jeg;) Men er på plass nå...

Ammer du eller gir du mme? Gir du enfamil til hvert måltid?

Det som jeg tenker umiddelbart er jo at velling er ganske tynt, så det spørs om det blir særlig bedre hvis du gir det. Jeg ville heller ventet 2 uker til og gitt litt grøt lagd med enfamil. Da blir det veldig tykt og holder seg nede (min erfaring). Så kan du amme eller gi mme etterpå, og det holder seg nede.

Skrevet

tusen takk for svar.

han får enfamil til hvert måltid.

velling blir kanskje for tynt ja. tør liksom ikke å sette i gang med noe heller. Vil jo ikke "ødelegge" den lille magen. Men har det noe å si at han er mindre enn hva som er "normalt" for alderen eller?

Men jeg kan jo begynn med en liten smaksprøveom ett par uker.

Skrevet

Det kan ha noe å si, hvis han ikke følger sin egen kurve. Hvis han alltid har vært liten så er det ikke noe å være bekymret for.

Begynn med smaksprøver om et par uker. Min erfaring er at grøt er det som holder seg beste nede, men selv middag og frukt hjalp på gulpingen.

2 uker til, så begynner forhåpentligvis problemet å avta! Det er så deilig når man blir kvitt den gulpingen, det er slitsomt!

Skrevet

han følger kurven sin fint. Men han var liten når han kom. 2750 var han.

Nå er han 4840.

har kjøpt inn sånn grønnsaks greie på glass. Og har maisgrøt i skapet. Men vil selvfølgelig drøye så lenge som mulig. Men det er kanskje best å begynne med det på dagen første gang??

Det blir en del skifting av klær i løpet av dagen ja. Hehe.. Men det er ikke så ille nå som det var.

Tusen takk for at du svarer :))

Skrevet

Min gulpet etter middagen kun hvis den inneholdt tomat. Men nå kan han spise alt uten problemer. Hvis han gulper etter grønnsakene, så er det ikke sikkert at han gulper etter en annen middag, du må bare prøve.

Jeg begynte med middag og frukt da han var 4mnd, han likte ikke grøt så da fikk han noe annet noen dager.

Jeg tror at det kommer til å blir bedre uansett hva du gir han om 2 uker. Men hvis du gir middag eller frukt, så bland i litt enfamil pulver:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...