Gå til innhold

Hjelp! Lånekassen...

Tøvsjura *1 stor og 1 liten*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt skole fra høsten, siste året jeg hadde krav på. Sjekket lånekassen nettopp og alt jeg fikk opp var 12300 i året!! Skjønner ikke det, trodde jeg skulle få rundt 7000 kr i mnd? Noen som kan fortelle meg litt? Ble lei meg her, ødelegger en del for meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer vel ann på de tallene du har lagt inn.. blir litt vanskelig å hjelpe..

Skrevet

La inn os som inntekt osv... får opp det beløpet folk sier her inne (rundt 7000 i mnd) hvis jeg sjekker på annen utdanning og ikke på vanlig vgs som jeg må søke på siden jeg har det ene året igjen før jeg mister retten på vgs og går over til annen utdanning hos lånekassen....

Skrevet

nå skal jeg ikke snakke for høyt for jeg er ikke 100% sikker på det jeg sier nå.

vg har andre sattser, derfor får du nesten ingen ting. jeg har også igjen 1 år på vg men jeg søkte på voksenopplæring (selv om jeg ikke har krav på det) å fikk det siden de hadde ledige plasser. hun dama sa at voksenopplæring ikke gikk som vanlig vg i lånekassen og at jeg derfor ville få mere i lån/stipend.

er det en murlighet for deg?

Skrevet

Det er nok ikke noe alternativ for meg, går jeg vgs og ikke har krav på det egentlig går det under annen utdanning så hvis jeg går dette året og så videre får jeg mer stipend til neste år selv om det er vg2...

Skrevet

er du sikker på at du så riktig? For når jeg ser på kalkulatoren får jeg utbetalt 96100 fordelt på 10 mnd (med ekstra i aug og jan)

Skrevet

Det stod kun 12000 kr... stod ikke forsørgerstipend engang! Den summen du fikk opp får jeg også opp hvis jeg trykker for annen utdanning og ikke vanlig vgs med rett...

Skrevet

det var nå rart, for jeg vet du skal få forsørgerstipend når du går på vgs, både med og uten rett. Ei jeg kjenner fikk nå det, men er noen år siden...

Skrevet

Hvis det ble 12300,- med de opplysningene du har lagt inn, så blir det vel det du får. Jeg går på universitetet, og får 7000,- i mnd.. Jeg la nå inn bare for moroskyld opplysningene om meg i kalkulatoren, og la til at jeg skulle ta vdg. Da ville jeg også fått kun 12300,- per mnd...

Men for sikkerhets skyld kan du jo ringe lånekassen......

Skrevet

Grunnen til at du ikke får forsørgerstipend er at du har for mye i trygd. Hvis jeg prøvde åsette at jeg fikk 0,- i trygd, fikk jeg forsørgerstipend også. Det var da på ca 13000,-.

Mesteparten av pengene du kunne fått er bostøtte, med dette har du vel for mye i trygd til da. Jeg fikk også opp at jeg fikk ca 35000,- i bostøtte om jeg hadde 0,- i trygd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...