Gå til innhold

"Alle" sier at ho er så stor.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er litt over 3 mnd, veier 6,1 kg og er 62 cm lang.....

Er ho stor for alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var 7000 og 63 på 3mnd kontroll og HS sa at det var innenfor normalkurven:)

Skrevet

Jeg ville si at det er helt vanlig. Var hu stor da hun ble født da?

Skrevet

Hun var 48 lang og veide 3300 ved fødselen.....

HI

Skrevet

Jenta vår var 3,8 kilo og 49 cm ved fødselen. Da hun var 3 mnd veide hun 6,7 kilo og var 61 cm lang.

Skrevet

Ikke tenk på hva folk sier. Dattra di er helt perfekt=) Min klump var 3490 gram ved fødsel og 6430 ved 3 måneders kontrollen:O) Tro meg,hørte masse fra familien om hvor stor han var. Men iflg hs så er det helt normalt=) Nå er han snart 7 mnd og veier 10,3 kg.

Skrevet

Jeg er "misunnelig" på dere som har "store" barn. Vi var på HS i dag, tulla vår er 2 1/2 mnd. og veier 3600g. Hadde lagt på seg 170g på 2 1/2 uke. Vi er fortvila her hjemme fordi hun ikke har lagt på seg mer, men på HS sier de det er innenfor normalen, men at vi skal følge med vekta hennes. Var 2900g når hun ble født. Så vær gla dere har barn med bollekinn. Vi håper tulla vår også får det etterhvert!

Skrevet

Gjør deg selv en tjeneste og ikke tenk så mye på det ;)

Alle barn er forskjellige i både bredde og lengde...

Og når folk da kommenterer at hun er litt "stor" sier du bare "neida suns hun er akkurat passe!" ;)

Mi er også litt lubben men innenfor kurven ;)

Og mye av det overflødige forsvinner ganske fort så snart dem begynner å krype å være mer aktive ;)

Så ikke tenk så mye på hva andre sier, kos deg med babyen din så skal du se hun vokser seg så nydelig atte! :)

Skrevet

Min var 64cm og 7,4 kilo da han var 3mnd. Han var 51 og 3,4 da han ble født. Så jeg syns ikke din er stor:)

Skrevet

Alle sier at min er stor og hun hadde samme målene som jenta di og helsesøster sa at hun var sunn og frisk. ( også innenfor normalen)

Hvis jenta di er stor for alderen; Vær stolt! Vi har fine unger!

Skrevet

De sier at min er stor også og han er litt under snittet i vekt og lengde, men helt perfekt vekt i forhold til lengde og vokser og følger kurven sin.

Så: ikke hør på hva alle andre sier, hør på hva legen og helsesøster sier om du er bekymra.

Skrevet

Nei, syns ikke ho var noe stor jeg. Jenta mi var 6350 og 63cm lang..

Skrevet

Hun er vel ikke stor...Akkurat passe vil jeg si. Folk kommer jo med de merkeligste kommentarer av og til. Du får svare at hun ikke er stor,

HUN ER PERFEKT!

Det minner meg forøvrig om alle de kommentarer folk slenger ut når andre er gravide:

*Jøss, så stor du er blitt, du har jammen lagt på deg litt

*Har du flere der inne i magen din

*Er du sikker på at du er gravid, du er jo så tynn

osv...osv... Det finnes liksom ingen grenser for hva folk kan si til gravide eller om andres barn.

Skrevet

Det hørtes da helt normalt ut! Alle sier at Hedda også er stor, selv om ho faktisk er ganske liten i forhold til andre barn på samme alder. Tror de mener at ho har blitt større siden sist, ikke nødvendigvis at ho er et stort barn...

Skrevet

Gullgutten var 66cm og 7870 han på 3 mnd kontroll.Vet at han er stor,men gjør ingenting,så lenge han følger sin egen kurve.Er veldig stolt over gullgutten min jeg.

Skrevet

gutten min er 6 uker og er 6100 og 60 lang,så jeg tror ikke din er spesielt stor for alderen. Men ikke tenk så mye på hva andre sier,kos deg heller og tenk at alle barn følger sin egen kurve:)

Skrevet

snuppen min veide 5900 når han var 3 mnd, husker ikke lengden. Han er ingen stor baby. Så syns ikke 6,1 er så mye .. må vel ligge godt under det høyeste ho da tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...