Gå til innhold

Tilbehør til biff..hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha nye ideer, vi bruker alltid fløtepoteter, brokkoli og peppersaus..Men jeg er litt lei av det og håper noen kan komme med forslag til noe annet tilbehør:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager champ.stuing jeg! Snadders:)

Og fløtegratinerte poteter stort sett.. Eller deler poteter i to, pensler på olje med litt krydder, inn i ovnen en stund og bernaise til!

Nå hadde det jammen vært godt med biff:)

Skrevet

kryddersmør eller hvitløkssmør er godt:) og babymais!

Skrevet

Noisettepoteter, stekt champignon, stekt mais og bernaisesaus.

eller

Bakte poteter, hvitløkssmør, brokkoli og rødvinssjy.

Skrevet

Tusen takk for tips..nå romler det i magen min:) Må ha babymais i alle fall!!!!

Skrevet

kokte mandelpoteter,stekt løk og bernesaus.

Skrevet

Stekt løk, soppstuing (steker sjampinjong (??) lett på pannen, krydre godt med salt og pepper, og surrer dette i fløte-knallgodt!!!), ris/fløtegrat. poteter/pommes frites, og en god saus. Det er også godt å ha en stor boks med mais i en gryte, smelte smør oppi og smake til med salt og pepper .

Skrevet

Prøv røstipoteter og rødvinsaus. Jeg har brukt mye røstipoteter til biffer, du får kjøpt røstipoteter i frossendisken i kolonialbutikker. Jeg er ikke så glad i bearnaisesaus, så jeg foretrekker rødvinsaus.

Skrevet

fløtebakte poteter, ris, bearnesaus og salat, eller hvitløksbaguetter=)

Skrevet

Pestopoteter! Del poteter i båter, stek dem litt i panna. Legg dem i form i ovnen og hell pesto over,gratineres i ovnen til de er møre. Nam.

Skrevet

Hvis du vil ha noe som går kjapt, så pleier jeg å lage potetmos (vanlig posegreie) og blande grillkrydder og hvitløkspulver i den, blir kjempe godt. Og i tillegg har jeg ris, og freser champignon, løk og vannkastanjer raskt i panna. De fleste sauser passer til retten. Yummii, nu ble jeg sulten :)

Skrevet

Roswald poteter,stekte brekkbønner, sjampingjong og bacon...det er digg..

Skrevet

Det er veldig godt med stekt tomat til.

Skjær en tomat i to (eller ta en hver, hvis dere begge er glad i tomat, og skjær da av litt av toppen)

Skjær også vekk noen milimeter under, slik at den står stødig.

Sett tomaten(e) i en ildfast skål, slik at den store snittflaten er opp.

Der legger du på litt hvitost, og strør oregano og litt salt.

Settes i ovnen ca 10 minutter.

Dette er nydelig....

Ellers er jeg fan av fløtepoteter, slik som dere bruker...

Brokkoli bruker vi mye, og jeg er også glad i å steke en blanding av babymais og fersk champignon.

Bruker du champ. er det del veldig godt med Kantarell og soppsaus..

Åh... ble sulten nå...

Har sendt ut samboer for å kjøpe sur søt saus og en bit med svinefileet, vi skal lage innbakt svin, kylling og scampi som en liten kveldskos i kveld... nam nam...

Skrevet

Har du prøvd duchesse poteter? Er lett å lage, ser veldig imponerende ut og smaker nydelig. Kok og mos poteter, bland inn fløte og eggeplommer og smak til med salt og pepper. Sprøyt mosen i store "pikekyss" på et bakepapir. Stek i ovnen til de er gyldne. Det tar ca 10-15 min på 225 grader.

(Bergen f.eks 1 kilo poteter, 3 eggeplommer og 1 dl fløte)

Skrevet

Stekt løk, sopp og eple, bernaise saus, baktepoteter og hvitløkssmør.

Skrevet

Noe som vi bruker er båtpoteter med masse hvitløk, havurtesalt og pepper på.

Som saus bruker vi en boks med creme fraishe som vi heller ned i panna når biffen er ferdig og rører godt, sper med litt melk eller fløte, og må du ha litt mer smak så ta i litt pepper.

Stekte tomater og champignon er godt som tilbehør

Skrevet

Biff har jeg blitt hektet på :-D Biff med bakte poteter, Hvitløksmør over potetene,bakt tomat,bernesauce som jeg blander sopp,asparges & paprika oppi etter den er ferdig. Nam nam :-D

Skrevet

Nam nam, nå ble jeg biff-sulten!

Tror våre menn har det godt ja:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...