Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 gulper i dammer, er det normalt? kan like godt skje før som etter måltid. får bare mm. kan det være noe jeg spiswer?
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Melkeprodukter... Kutt det i en uke og se om det gir bedring. Dersom det gjør det har du jo svaret. Enfamil kan jo også forsøkes. Det er en mme som blir tykkere i magen slik at gulpingen bedres. Ei venninne hadde samme problem, mener hun rett og slett løste det med å kutte ned på ammingen og gi noe fast føde. Du kan sikkert spørre henne. (Kozy K er nicket)
ScaryMama Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Ja det stemmer at jeg hadde en storgulper. Det ble verre og verre, og da han var 4mnd. så skulle han utredes for refluks. Mens jeg ventet på sykehustime bestemte jeg meg for å prøve litt forskjellig på egenhånd. Jeg kjøpte enfamil ar (mme som blir 10 ganger så tykt i magen), men han likte ikke den. Så da blandet jeg med grøt og frukt. Gulpingen avtok drastisk. Så da innførte jeg et grøtmåltid med enfamil ar om morgenen, og det ble bedre og bedre. Jeg avlyst sykehustimen og nå gulper han aldri (7,5 mnd.) Jeg spurte legen da han gulpet masse om det kunne være noe han reagerte på som jeg spiste, som f.eks. melk, og fikk beskjed om at det var det liten sannsynlighet for at det var. Da hadde han fått utslett. Man kan også få kjøpt noe som heter thick and easy på apoteket. Man tilsetter det i utpumpet mm, men jeg har ingen erfaring med det.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Min gulpet i store dammer fl ganger etter hvert måltid. Man skal ikke bekymre seg hvis de øker i vekt (og ikke viser tegn til smerte el ubehag) fikk jeg beskjed om av HS. Mistanke om refluks her også, men utredet ikke da han var god og rund. Nå er han 10mnd og gulper fortsatt, men ikke i det omfanget han gjorde da han fikk MM. Nå er det 1-2X dg og lite som kommer opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå