Gå til innhold

kraftig halsbrann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om gode råd for halsbrann. har en forferdelig kraftig halsbrann, har prøvd forskjellige apotekvarer som skulle hjelpe, men ingenting hjelper. holder meg unna sterk mat å syrlige drikker, men trenger noe som kan hjelpe når halsbrannen kommer. det er så galt mange ganger at jeg spyr av det. hadde hvert fint om noen hadde noen gode råd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Aflurax og Garviscon fra apoteket. Ellers kan du prøve å drikke melk eller spise Love Hearts :)

Skrevet

Evt. Link tabletter....syns også at samarin funker greit, bedre enn Nyco i hvertfall. Om natten ligger jeg med masse puter, det lindrer litt;)

Melkeprodukter...naturell yogurt f. eks.

Skrevet

Huff... kjenne rmeg godt igjen. Er ikke mye behagelig!

Jeg var plaget med gastritt før jeg ble gravid, så jeg gikk på tabletter daglig da. Men, jeg sluttet med de da jeg ble gravid. Har knasket nuvaluzid i all mass, og det hjelper litt. Men, når det blir for ille så tar jeg en av de reseptbelagte tablettene - riktig nok sjelden, men for en befrielse! De er ikke skaelige for babyen, men man vet jo aldri... tar ingen sjanser her!

Jordmor tipset meg om å ligge på venstre siden når jeg skulle sove, for dette kunne hjelpe. Synes det hjelper litt, men det oppleves vel forskjellig.

Hun tipset også om å spise noen mandler før jeg skulle legge meg, pluss at jeg aldri burde bli veldig sulten eller veldig mett.

Eller, så har du mormor sitt "husmor" knep da.. Litt potetmel oppløst i vann hjelper vist veldig bra. Det har ikke jeg prøvd, men er man desperat nok, så prøver man vel alt??

Men, hvis jeg var deg, ville jeg snakket med legen min om det. Det er ikke nødvendig å plages mer enn man trenger...!!

Lykke til og god bedring :)

Skrevet

Hei. Jeg har hatt det som deg og ingenting jeg kunne kjøpe på apoteket hjalp, men legen min visste råd. Nå tar jeg tabletter Omeprasol 20 mg, en kapsel om dagen og har et nytt liv, får jo tom sove på natta. Tablettene setter ned produksjon av magesyra og skal ikke være farlig for babyen heller, men du må få dem på resept. Ingen vits å være så plaget om det er noe som hjelper tenker jeg, for kraftig halsbrann er helt pyton, faktisk direkte vondt. God bedring :)

Skrevet

Å det du sa om å ligge på venstre side funker virkelig, for hver gang jeg snur meg over på høyresiden så kommer halsbrannen.....

Skrevet

Nå har jeg begynt på uke 40 i dag. Jeg har vært plaget med halsbrann siden februar. Jeg har brukt Gaviscon, Nyco fruktsalt, Titralac, og jeg har drukket melk ofte for å lindre plagene. Det kan være fryktelig plagsomt til tider. Jeg har også spydd av det noen ganger, vet ikke hvorfor, men av og til så blir det vel for mye magesyre for meg. Det er ikke så ofte at folk spyr av halsbrann, men det kan skje.

Skrevet

har du tatt titralac?? fikk beskjed av jordmor å apotek å ikke ta disse...brujte det sist svangerskap med sønnen min å ville igjen,men di sa jeg ikke skulle gjør det.....vil ha di for jeg vet di hjelper:)

Skrevet

Jeg har ikke tatt mange Titralac i svangerskapet. Farmasøyten sa at Titralac virker syrenøytraliserende med en gang, men det øker produksjonen av magesyre etterpå. Så jeg slutta fort med det. Det er Gaviscon jeg har brukt mest av, og så Nyco fruktsalt av og til.

Skrevet

Hei, prøv en halv teskje med Natron og litt vann å svelge ned med. Det hjelper kjempegodt på meg. Jeg har prøvd mye forskjellig men dette er det eneste som har hjulpet. Natronen virker kanskje ikke alltid kjempelenge (45 min ca), men det har som regel vært nok til å få sove.

Skrevet

Hei!

Jeg har gått til kiropraktor pga bekkenet, han kurerte halsbrannen ved å trykke, klemme på noen punkter i mellomgulvet, Halsbrannen er helt borte, fantastisk:)) Verdt å prøve, hjalp iallefall for meg.

Skrevet

Jeg er skrekkelig plaget med halsbrann.......når det er som verst så bare kaster jeg opp!!!!

Jeg spurte om råd på apoteket, og de anbefalte gaviscon på det sterkeste!!

Og det hjelper meg virkelig.........!

Skrevet

Prøv Novaluzid mint, tyggetabletter. Den smaker helt greit og ikke så forferedelig som Gaviscon, som jeg bare brekker meg av.

Skrevet

Her måtte jeg bare hive meg på.For det er virkelig en vidunder kur :) Ikke er det skadelig for babyen heller.Og hjelper med en gang :)

Lykke til :)

Skrevet

Heisann.

Jedg tar gaviscon og drikker shcweppes club soda, det ble jeg anbefalt her inne faktisk, og det har virket godt på meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...