PintSizedDictator Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Lille jenten på 1 uke nekter plent å sove i egen seng. Hun kan sovne tungt i armene mine og våkner ikke om eg legger henne i f.eks bagen til vognen, men i sengen...oi da blir det ramaskrik... Og så sovner hun straks eg plukker henne opp. Har en jente på 4,5 som ikke få sove om babyen skriker..så eg blir jo ganske så sliten av dette. Noen som har noen tips? Hadde ikke dette problemet med første. (nå e nicket mitt helt sikkert feil, men eg kommer ikk einn på min side:P)
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 La henne sove sammen med dere, hvis det lar seg gjøre. Hun er bare 1 uke gammel.. Du trenger ikke sengerutiner før en 4- 5 måneder...eller hva du føler for.. Prøv en gang i blandt innimellom, så ordner det seg nok til slutt. Men akurrat nå trenger hun din varme og nærhet. Kjenne dine hjerteslag.. Lykke til!
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 eller sett feks vognbaggen OPPI sengen. Det gjorde vi av og til...
PintSizedDictator Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2007 Ja hittil har hun sovet i sengen med oss, må nesten det om eg skal ha noe håp om søvn selv hehe:P Kanskje eg skal prøve med baggen oppi sengen ja...kan jo hende hun våkner fordi det rett å slett blir for åpent rundt henne:\ Takk for svar forresten:)
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Hvordan har det gått i kveld? Satte dere baggen i senga? Er nok fordi det blir luftig rundt henne ja.. Prøv gjerne å tull pledd rundt henne. La henne ligge feks oppå en dyne,s å hun ligger nedi noe.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Jeg måtte sove de to første mnd sammen med snulla mi. Jeg la henne ved siden av meg og sengen hennes, slik at hun ikke fallt ut. La henne slik at hun lå på siden av hodet mitt, slik at jeg ikke la min dyne over henne. Hun var hysterisk i sin egen seng, den første uken hjemme sov vi ikke i det hele tatt. Alt bedret seg da jeg samsov med henne. Gradvis flyttet jeg henne over, og nå sover hun godt i sengen sin alene.
90210 Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 vi hadde det litt slik til å begynne med... Vi satte bærebagen oppi senga og la henne oppi der Det hjalp en del! Og når hun da vokste utav bærebagen så pynta vi opp senga hennes med en del leker slik at sengen ble et "hyggelig" sted for henne å ligge! Nå elsker hun sengen sin!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #8 Skrevet 30. juni 2007 Jeg hadde det samme problemet med min gutt - han klarte ikke å roe seg og sovne i egen seng de første ukene. Løsningen ble at jeg pakket han inn i et helseteppe når han skulle ammes før legging og ammet han i min seng. Når han sov flyttet jeg han over til sin egen seng (som jeg hadde varmet med varmeflaske - gutten er født tidlig i vår og det var litt kaldere om natta..) med teppet rundt han. Jeg hadde også dyna hans litt rundt meg for å få litt "mammalukt" i hans sengeklær + at jeg la en brukt t-skjorte i senga hans. Nå sovner han fint i egen seng og ser ut til å kose seg der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå