mor.monsen Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 tok en graviditetstest i dag.... den var svaaaaaaaaaakt positiv. ikm er på man-tirsdag... kan jeg drikke ett glas vin eller to i kveld da?
mamma til twins Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Dette er et svar jeg har kopiert fra en annen nettside, besvart av en jordmor. Jeg ville ikke drukket vin nå. "Dette med alkohol og svangerskap og ikke minst spørsmålet om alkohol i perioden man prøver å bli gravid, er et ganske ømtåelig tema. Man vet at det er skadelig å drikke alkhol i svangerskapet, og man vet ikke hva som er minste mengde for det som kan være skadelig. Å drikke tidlig i svangerskapet kan være farlig på en annen måte enn senere i svangerskapet, men det er ikke ufarlig eller greit å drikke i perioden fra befruktning til man vet at man er gravid. Likevel er det mange som uforvarende drikker i denne perioden, noe man bare må leve med siden ikke alle svangerskap er like godt planlagt. Det viktigste er at man ikke drikker fra den dagen man vet at man er gravid. Hvis du drikker litt vin i perioden mellom mens og eggløsning, kan jeg ikke tro at det gjør noen skade. Selv om det tar flere uker før fosteret er festet til mor via navlestreng, blir fosteret påvirket av det mor inntar av både alkohol og medikamenter. "
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Tror ikke ett glass vin gjør noe, men jeg ville droppet det for å være helt sikker! Forskningen er litt tvetydig ang alkohol så tidlig så jeg vet faktisk ikke helt.
mor.monsen Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2007 takk takk! ingen vin på meg i kveld! kjøpe et glass alkoholfritt for å ikke røpe meg helt ennå! takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå