Gjest Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 En kredit faktura som er sendt til en kunde på rabatt som er gitt kunden. Er det inngående eller utgående bilag?
smakk Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Skjønte ikke helt hva det betydde jeg, men er det penger kunden skylder eller er det penger som skal tilbake til kunde pga rabatten? Første tilfelle er inn, andre tilfelle er ut.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Tja si det. Er vel penger kunden skal ha tilbake ser det ut som. Står først "rabatt iht tilbudx(en dago oghva jobben gjelder)x rabatt iflg. avtale ikke fakturert" og så står det en sum. Men nede på fakturaen så står det 0 (altså nederst på det gule hvor det står kroner eller kid og før konot nr) Er vel penger som skal ut til kunde da? Og altså under utgående bilag? Sånn jeg tolker det i allefall.
Lykkepiller Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Kunden skal vel ha en kreditnota hvis den har betalt for mye. Kreditnotaen inneholder det beløpet som kunden skal ha igjen. Eventuelt hele beløpet hvis det gjelder en feilbetaling.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Blir så forvirra her nå. Det står kreditfaktura på denne. Så står det betalt til og kundens navn. Ser ut som det er en rabatt som de har gitt kunden på et tilbud kunden har fått før. Altså at kunden har betalt for mye. Men hvorfor i all verdenstår det 0 kroner nederst? Er vel den summen som er gitt som rabatt soms tår øverst jeg skal føre?
Lykkepiller Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Det er rart at det står 0,- ja. Er dette jobben din? Noen du kan spørre? Når jeg er usikker bruker jeg å gjøre det mest logiske. Før rabatten du, det ville nok jeg ha gjort.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Skolearbeid. Og så er det ingen å kontakte som har peiling på dette. jaja, sånn er det å sitte med skolearbeid midt i ferien.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #8 Skrevet 29. juni 2007 Når jeg tenker meg om så pleier det å stå 0 kroner nede på de kreditnotaene jeg har fått da. Men så har det da stått hvor stort beløptet har vært oppe på den. Så det er vel rabatten jeg skal føre her.
Lykkepiller Skrevet 29. juni 2007 #9 Skrevet 29. juni 2007 ok. Går markedsføring jeg, så har litt peiling. Men det er en grunn til at jeg ikke går bedøk for å si det sånn, hehe... I tillegg sender jeg ut faktura for en bedrift.
Lykkepiller Skrevet 29. juni 2007 #10 Skrevet 29. juni 2007 Jeg vet bare at når jeg sender ut kreditnota til bedrifter så står beløpet nederst. Med minustegn foran.
Gjest Skrevet 29. juni 2007 #11 Skrevet 29. juni 2007 ok. Er vel en sånn "felle" de har lagt inn her. Men en kreditnota til en kunde hvor bedriften skylder kunden penger, det er utgående?
Lykkepiller Skrevet 29. juni 2007 #12 Skrevet 29. juni 2007 Hehe, er litt usikker på den... Hun som svarte deg i den andre tråden vet sikkert. Jeg har lyst å tenke kontantstrøm her men hun andre mente jo det var omvendt. Dette blir jo en negativ, altså utgående kontantstrøm. Så da blir det kanskje inngående bilag da, hehe...
Ingen_nick_ledig Skrevet 29. juni 2007 #13 Skrevet 29. juni 2007 Utgående bilag er KUN bilag som selskapet / bedriften (eller hva det nå er) har sendt til sine KUNDER. Alle andre fakturaer (samt kreditnotaer) som selskapet får fra sine LEVERANDØRER er inngående bilag. -Revisor-
Ingen_nick_ledig Skrevet 29. juni 2007 #14 Skrevet 29. juni 2007 He he.. .og nå har jeg lest hele tråden. Ettersom det er en kreditfaktura (eller kreditnota) som selskapet har sendt til sin kunde, er det et utgående bilag....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå