Gå til innhold

Hei! Er det noen her som har tre tette barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid med nr tre og har en1åring og en 3åring i hus fra før.

Kan dere fortelle meg hvordan det var å gå fra to til tre? og gjerne gi meg noen gode råd på veien:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke men venninda min har ei på som blir 4 ei på 1 1/2 og ei på 2 1/2 mnd....stritt,men ikke så mye forskjell på 2-3 som 1-2 sier hun.

Skrevet

sånn egentlig, så har jeg ikke erfaring selv da! Jeg har "bare" to tette jeg :) Men ei venninne av meg har tre tette. De to eldste hadde 2 og 3årsdager nå i juni, og minstejenta er 2 mnd gammel. I følge henne var det ikke store forskjellen å gå fra tobarnsmor til trebarnsmor ;) Hun sier det var mye mindre omstilling enn da hun fikk sin andre. Nå er hun i tillegg hjemmeværende med alle tre, så hun vet nok hva hun snakker om :)

Jeg vil bare ønske deg lykke til, og synes du er tøff! Jeg har alltid sett opp til kvinner som får tette barn ;) Iallefall nå, som jeg vet hvor mye det krever.

Skrevet

Hei! Lurer på det samme!

Har En på snart 3 r en på 1 år og får en i høst...

Håper det ikke blir så alt for store forskjellen!! Har også hørt at overganger er størst fra 1 til 2....

Skrevet

Søsteren min har. Når minste ble født, hadde hun en gutt på 3 1/2 og en på 2 år. Var veldig stritt, men så var hun hjemme med alle tre hele tiden og. Ble lettere da de begynte på skolen etterhvert. Men det gikk fint, og hun var ikke utslitt selv om hun hadde mye å gjøre. Nå hører det jo med til historien at hun har adhd selv og alle tre barna har arvet det. Kan blir litt høyt under taket der innimellom ;o)

Skrevet

Det går så flott atte...det har vørt tungt...men skal si deg dere at vårt kveldsstell og rutiner skjerpes jo flere barn du har...

det hyles og skrikes til tider...mamma og pappa har grå hår...hehe

men det er utrolig deilig å være ferdig...

de er 4, 2 1/2, og 8 mnd

Skrevet

Jeg har en på 4 år, en på 3 år, og ei på 5 mndr :-)

- De to eldste går 50 % i barnehagen, så jeg får litt avlastning. Får da overskudd til å kose oss masse de dagene alle tre er hjemme. Har en fantastisk mann som er kjempeflink til å ta seg av ungene, ta husarbeid, matlaging osv. Så for oss er det kjempe greit med tre tette...

Skrevet

Hei.

Jeg har en på 7, en på 4, og en på 2,5. Det første året skjønte jeg ikke hva folk maste om. Det var jo ikke noe problem med tre tette barn?

Men i vinter kom smellen. Yngste er en skikkelig klatremus, og var veldig grinete til tider, samtidig som eldste begynte på skolen og mellom i barnehagen.

Det gikk i ett med lekser, fritidsaktiviteter, bursdager, osv.

Nå føler jeg at vi har fått hodet litt over vannet igjen.

Ikke gjør for mye ut av det. Jeg hadde to hjemme, en i bhg, og ville samtidig at huset skulle være strøkent, baksten i frysen, sunne middager på bordet hver dag, og 100% rene unger hele tiden..

Det sier seg selv at det ikke gikk. Jeg ble utslitt, og fikk en kraftig depresjon....

La skittentøy være skittentøy, og støv være støv en periode :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...