Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Hei! Har en sønn på 7 måneder og vi begynner så smått å tenke på neste mann! Har ikke fått mensen enda, men har skjønt det som at man allikevel han ha eggløsning. Dette synes jeg at jeg har kjent noen ganger! Men, men over til det jeg lurer på: *Stemmer det at man har større sjanse for å miste hvis man blir gravid før det har gått ett år siden fødsel? * Er svangerskap nummer to veldig slitsomt?
Sjonkel Rolf Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har aldri hørt at man har større sjanse for å miste om det er mindre enn ett år siden sist. Nå er ikke mine like tette som det, men mitt andre svangerskap var mye lettere enn førstemann, og fødselen var bare en lek.
BizziBee Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 Det som ble sagt til meg var at kroppen trenger et par år å komme seg på før man starter på nestemann, men dette er selvfølgelig individuelt. Jeg ble gravid når datteren min var 6 mnd, og har et mye lettere svangerskap denne gangen. Man har heller ikke så mye tid til å kjenne etter heller når man har en 1-åring som krever sitt ;-)
belli72 Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 Hei, jeg har aldri hørt at man har større sjanse for å miste. Har hørt at man har større sjanse for å føde prematurt og for å få en lettere fødsel dersom det er under 18 mnd mellomrom (har ingen henvisninger, har kun "hørt" det fra flere hold). Videre synes ikke jeg at andre svangerskap var så slitsomt (det er 13 mnd mellom barna mine). er dermed veldig enig med BizziBee....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå