Gå til innhold

hva er dt størst sjanse for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At en føder før eller etter termin, når det er første barnet, har det noe å si hva mor gjorde? noen som vet om noe forskning på dette? Å hva me dere som har fått før, hvor lenge før, etter termin fikk dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Myten er at førstegangsfødende gjerne går over tiden.

Min bestevenninne fikk i uke 37, ene svigerinne i uke 39, andre svigerinne i uke 38, en annen venninne i uke 36 og en tredje svigerinne i uke 42.

Så av fem førstegangsfødende var det én som gikk over tiden...

Kan ikke akkurat si at dette er gyldig statistikk, men bare viser at ikke alle førstegangsfødende går over tiden, selv om myten tilsier det!

Barnet kommer når det kommer. Ikke begynn å vente så veldig før termin, det er tungt å gå og vente i en hel måned...

(Min svigerinnes tredje barn kom 12 dager over termin, de to andre hadde begge kommet før termin så de begynte å vente veldig tidlig...)

Skrevet

Synes å ha sett i flere svangerskapsbøker at det er mer vanlig at førstegangsfødende går over termin. Slik var det i mitt tilfelle og.

Skrevet

Fikk førstemann 9 dager over UL termin og seks dager over menstermin. Det beste er å innstille seg på å gå over ;)

Skrevet

Jeg gikk vel en uke over tid med begge mine, og er spent på når 3. mann kommer nå. Det greieste er nok å innstille seg på å gå over og ta det som en hyggelig overraskelse om babyen skulle komme før. Ellers blir ventetiden skrekkelig lang.

Gjest Ut på tur
Skrevet

På svangerskapskurset sa de det var 50/50 sjanse for det ene eller det andre.

I dag satt jeg på legekontoret og leste en artikkel (var det A-magasinet tro) om beregning av termin. Der stod det litt om hvor usikker termindatoen vi får egentlig er (selv om den er mye mer nøyaktig enn før i tiden) bl. a så stod det at selv om man vet hvilken dag man ble befruktet er det ikke sikkert det var da det skjedde. Seden kunne leve var det opp til 6 dager tro, og etter at egget var befruktet kunne det ligge i dvale en stund. Så om vi føder før eller etter den datoen vi har fått har kanskje like mye å si med at datoen er feil ;)

Jeg håper bare den har planer om å bli der noen uker til å godgjøre seg før den kommer ut, og så håper jeg den bestemmer seg for å komme ut selv så vi slipper å sette igang.

Skrevet

leste en plass at 1. gangsfødene fødte

CA:

30% før termin

70 % etter termin

3% på termin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...