Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 29. juni 2007 #1 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har en 9 år gammel jente og en 6 mnd gml baby. Alle har jo sine regler ift oppdragelse, noen strengere enn andre. Jeg har hatt disse i.f.t hun første. * Man skal ALLTID vaske hender etter do, uansett om det er mamma som har tørka. * Man skal ALLTID ha bilbelte på når man kjører bil, tar hun av belte, så stopper mamma bilen, til hun tar det på igjen. * Man svarer ikke andre voksne på en uhøflig måte, regelen gjelder både kjente og ukjente. ( her gjelder også regelen om å ikke ta godteri el. følge fremmede noen steder. * Du må ALLTID spørre høflig, hvis du vil ha noe. Det heter "kan jeg få" og ikke "jeg skal ha". jeg kommer plutselig ikke på flere. men de der oppe fungerte. men så har vi noen som ikke fungerte så godt * du skal sove i din seng - endte i vår gang på gang * du må ha det ryddig på rommet ditt - noen ganger ser det ikke ut * du må hjelpe til hjemme - etter noen min. "jeg er så sliten" bare nyskjerrig på om dere har noen regler som dere er strenge på, altså "ikke noe tull og tøys".
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #2 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har bare en smårolling på under 1 år, men jeg har allerede barneoppdragelsen klar for meg: Ingen slåing. Alltid si tusen takk dersom man får noe. Alltid si hei og hadet når man møter noen og går. Er forøvrig enig i absolutt alle punktene dine, HI, så mine regler kommer i tillegg. Det kommer til å bli mange regler etterhvert som de vokser opp, men grunnleggende folkeskikk må en begynne tidlig med.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 29. juni 2007 #3 Skrevet 29. juni 2007 * selen på i bilen ellers stopper vi til den er på *Alltid vaske hendene etter dobesøk *ikke under noen omstedighet slå eller bite eller sparke *Alltid ha lue på hodet i vinterhalvåret og av og til og når det er kaldt om sommeren *godteri kun på lørdager, det gjelder også nugatti på brødet *frokostblanding kun en gang til dagen (frokost)
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2007 godteri kun på lørdag var en av de som- vel den falt litt igjennom. prøver å være streng med kvelds tannpuss. Hun gjør det som regel, men er hun ekstra trett, få hun lov til å slippe av pappaen. Jeg er ikke av den oppfatningen. Jeg mener at hun kunne ha pusset tidl. når hun ikke var så sliten. (etter kv.mat selvfølgelig ) Og både hun første min og babyen min, prøver jeg å være streng i.f.t å sutte på tommelen. Ingen kjære mor her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå